ingen lucia i år :(

2011-12-12 | 11:00:55


liten lucia -08!

när man blivit stor och hoppat från förskolan till förskoleklassen så är det slut med årligt lussande för familj & kompisar. nu är det inte längre för alla att lussa? jag känner mig lite bitter över att det i englas skola är så att det är 3:orna som lussar för barnen i gymnastiksalen, i fredags också! imorgon är det ju lucia!

och kvällen före har det tydligen lussande för alla 3:ornas föräldrar och syskon. de andra har ingen form av lussande alls! engla ville vara lucia i fredags men fick nöjja sig med glitter i håret, dock så funderar jag på att klä upp henne till tänderna i nattlinne och krona till imorgon .. ja får se om ja hinner förbi och köpa upp mig på nytt!


Kommentarer
Anna

Välkommen till Sundbyberg och till Ängskolan! Idag hade Alice (som går i förskoleklassen) ett superfint lussefirande för alla som ville komma! Tydligen årligt förekommande oavsett klass. Mysig tradition! :) Har ni valt skola till Engla förresten?

2011-12-13 22:51:56
emily

anna - åh vad mysigt!



nej vi har inte valt än men det står väl mellan ängskolan & duvbo? för de är de som finns när oss va? haha vilken koll jag har ;) men du är nöjd med ängskolan??

2011-12-14 07:30:14 http://emslo.blogg.se/
Anna

Kommer ni bo i Duvbo? Den skolan är ganska liten och vad jag förstår rätt svår att komma in i. Ängskolan är grym (förskoleklassen och lågstadiet sitter i en helt nybyggd del så allt är verkligen tipp topp!) och fördelen är ju att de kan gå där hela vägen upp till årskurs 9 vilket såklart skapar en trygghet för dem. Som sagt; vi är jättenöjda med allt. Personalen är helt fantastiska och det viktigaste av allt är såklart att Alice trivs så bra! Hett tips inför valet av skola alltså! :)

2011-12-14 22:05:18

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback