moodboard!

2011-04-11 | 16:15:33

ranunkel rosor vindruvor jordgubbar & min älskade unge ♥


förra veckan var det tulpaner, jordgubbar, ranunklar, gardiner och kuddar på moodboarde och denna vecka, efter handling, så ser den ut så här! imorse rök förra veckans blommor och jordgubbarna är för länge sen slut. nya gubbar, nya tulpaner och denna veckan rosa rosor. har även fyra ranunkel kvar sen förra veckan :)

"mamma det är så onödigt .. vi har blommor överallt, det kostar jätte mycket pengar! och sen dör dom bara .." ja jag förstår tankegången engla har när jag springer runt och snittar blommor till höger och vänster men va sjutton, blommor gör hemmet! så är det bara. visst kanske man inte behöver vara extrem som jag .. men ja ..

idag hade de spanska jordubbar för 20 kr på ica och även superpris på vindruvor som blivit en riktig favorit frukt här hemma. jag tycker spanska  gubbs är sötare och godare än allt var hollendska och tyska är.. o ofta billigare!

nu smaskar vi gubbar och jag njuter av en liten omöblering av hemmet. i all hast bytte jag plats på en 'bokhylla'  i vardagsrumet och englas skrivbord. skrvibordet är min mormors gamla och engla kan inte öppna det själv så nu fick jag nog och satte in bokhyllor med lådor i :) härligt med tillgångar i hemma miljön, haha. nu ska jag städa av köket sen är jag faktiskt klar med min todo lista, linas matkasse är vad som väntar på sig!


Kommentarer
Anna

Jag har alltid velat ha mycket blommor hemma, de är som du säger, de gör hemmet! Men jag lyckas alltid ta död på mina på en dag. Kan vara ne kaktus eller ett par rosor, de vill inte leva hos mig!

2011-04-11 19:48:18 http://luene.blogg.se/
vintageRetroPrinsessa

vilka häääärlga bilder :)



Kram

2011-04-12 20:42:37 http://bambii.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback