gnäll kärring

2010-11-30 | 07:16:00



jag måste medge att snön är fin, rent av vacker ibland. dock enbart när den ligger oförstörd, altså inte slaskig, och när man ser på den på avstånd, från ett fönster. det här är från englas rum .. utanför ser vi skogen helt täckt med snö och den för länge sen gröna gräsmattan täckt. fint, absolut!

dock så kan jag inte skaka av mig obehaget. jag avskyr verkligen snö! jag hatar sporter som är förknippat med vinter och snö och jag avskyr kylan. jag vill ha sol, värme och ljus! jag skulle kunna lida igenom det här på en annan plats kanske .. på landet? inte i en stad där allt stannar upp när en snöflinga faller och stressen e på topp.

jag orkar inte att allt tar dubbelt så lång tid, jag halkar och fryser ständigt. jäkla gnäll på mig! jag vet! men jag kan inte hjälpa det. var snön tvungen att komma så tidigt i år och slå jäkla köldrekord i november?

jag. vill. inte. gå. ute


Kommentarer
Hondjur

Jag tycker det är vackert och fint jag. Men jag önskade nog att jag ägde en mössa. Eller åtminstone en jacka som passade.. Meen, som sagt.. Jag är en vintermänniska och njuter i fulla drag. Skidsport på tv, kaffe och broderi är min totala avkoppling. Då är livet fint! Sommar däremot gör mig stressad och gnällig.. Tänka sig så olika vi alla kan vara :) Ha nu en fin vinterdag söta Emily .. Pälsa på dig ordentligt och försök känna lite julefrid :) Kram!

2010-11-30 08:03:22 http://etthondjur.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback