ytterkläder

2010-03-27 | 10:25:38


engla har i huvudsak 2 olika ytter-outfits. en som hon har varje dag till dagis och en som hon har när det inte är dagis eller lek i lera ;) hennes dagis outfit består enbart av polarn o. pyret kläder av den enkla anledningen att det faktiskt är det absolut bästa & lekvänligaste ytterkläderna jag testat. du kan sitta i lera, det kan regna, klättras, kletas och lekas i dessa kläder! det absolut viktigaste egenskaperna för barns dagis kläder, enligt mig.

jag har nyligen gått från fodrade polarn kläder till polarns skalkläder. jag tycker det är super svårt i den här väderleken att ha kläder som passar på både morgonkvisten och sen eftermiddag. det jag kommit fram till är att ha lager på lager på engla. hon har sina vanliga kläder underst + kofta/tjocktröja, fleece ovanpå och sen skalkläder ytterst.

denna kombination gör att engla själv kan ta av sig koftan eller fleecen fram på em när solen står som högst :) hon kan själv känna efter och säga till fröknarna om hon vill ta av sig underifrån.

hade jag fortsatt med det fodrade ytterkläderna så kan det lätt bli så att barnen börjar svettas ordentligt när solen ligger på och då finns det inget alternativ eftersom fodringen är i jackan och inte i lager på lager :) just under vinter/vår - kanten så är ju temperaturskillanderna stora från morgon till eftermiddag.


bara tips från mig och hur vi gör hos oss :)

Kommentarer
Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Håller med om att polarn absolut har dom bästa ytterkläderna...sen ett stort plus för att dom är snygga också :)



Här kläs det också på lager-på-lager nu. Edvin är en varm kille som säkert skulle svettas bort i overallen nu när det är plusgrader ute :)



Kramar

2010-03-27 11:54:41 http://edvinsmamma.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback