taika

2010-03-25 | 20:39:36
åh vilken mysig förmiddag jag och liza har haft! vi körde kringelikrokvägar ut till gustavsberg på morgonkvisten där vi stannade till vid gustavsberg 2a handssortering av porslin butik. ingen egentligen lycka där så vi begav oss vidare till iittalas outlet butik som bara ligger några meter ifrån.

oj hörrni!
ojoj.

jag och liza strosade i den inte allt för stora men välfyllda butiken i 1.5 timme! helt sjukt ju. vi gick runt och jämförde, klämmde, strök med fingrar längst glaskanter och allmänt suktade efter vackert porslin. jag vill ha ungefär 70% av butiken vilket inte riktigt vägde med min plånbok så det fick bli till att välja ut några favoriter.

jag har alltid varit väldigt intresserad av porslin i alla dess former och jag har samlat på 'fin' tallrikar, bestick och glas sedan jag var 15 år och konfirmerade mig. men det är egentligen inte förens nu jag verkligen börjat total sukta! men det blir väl så när man väl har flytten för dörren?

det blev tillslut 6 arabia tallrikar i äggskalsvitt. underbart fina, kommer bli perfekt som vardagsporslin som jag skrev om imorse. tanken är att 6 ska bli 12 men det tar vi till nästa runda :) sen fick jag med mig 2 stora taika skålar i blått och 2 små i vitt, jag fullkomligen ÄLSKAR taika serien och vill ha allt (utom tallrikarna som är lite to mutch). nästa tur blir det kaffe muggar, åh. imorgon eller liza?

 

kan man annat än fullkomligen älska den här serien? .. ah antagligen, men mitt hjärta slår mest för det vita har jag kommit fram till. önskar redan att vi var på g tbx till g-berg.


Kommentarer
Anonym

älskar också den serien, fast är mest förtjust i den svart/vita varianten. :)

2010-03-25 22:34:50
Jeannine

Så tjusiga=)

2010-03-26 07:18:02
carolina

vi har hela den blå/röda och några vit/blåa espressokoppar också, älskar den =) har samlat i två år nu =)

2010-03-27 00:02:01 http://acarolinas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback