...

2010-07-22 | 16:45:49

ush jag känner verkligen att det är alldeles för mycket just nu. jag kan blir smått galen på att jag faktiskt börjar tappa kontrollen hemma, allt ser ut som ett bombnedslag och jag hinner aldrig ikapp. jag skulle vilja ta en vecka from idag, nu! och bara catch up. det har varit ett konstant flöde av folk hemma hos oss sen vi kom hem och nu har vi varit ute på landet och myst över natten. jag hinner liksom inte.

24h isn't good enough ..

engla kommer hem igen på lördag. vi ska hämta upp henne för ett litet äventyr då tidigt på morgonen, tro mig hon längtar :) och ja vi har inte ens kommit till att storhandla - på en vecka! vi har ätit middag runt vårat bord max 2 gånger under den gångna veckan .. visst vet jag att det bara är tillfälligt men bara den psykiska pressen tar kål på mig, min egna prestations ångest. nästa vecka har jag enbart grönalund planert för mig, engla och c, sen jobbar jag förståss men lite ledigt har jag och hela veckan ska gå ut på att  l a n d a !

visst är jag perfektionist ut i fingerspetsarna och jag har under den gångna veckan fått utnyttja varje ledig - hemma varande minut, för att fixa och dona. efter att jag och c var på bio här om dagen så ställde jag mig tex och storstädade badrummet vid 23.30 tiden .. vad händer liksom?

 

"är det helt nödvändigt att göra det där precis nu?"

"japp .."

"mhm .. mitt i natten?

"japp .."


jaja jag ska sluta älta och ägna några rader åt det faktum att vi igår var utbjudna till södertälje (inte trångsund, fel fel) till kanske ett av det vackraste husen jag någonsin besökt med en mangifik (ja det är rätt ord) utsikt + läge. åh läget .. huset ligger på en helt egen ö, vilket var lite spokie in på små timmarna och telefonen började ringa? vi har iaf haft ett fantastiskt dygn med skratt och prat, champagne på bryggan och middag med havet som utsikt.

idag jobbar jag och ikväll ska jag ut med två jobbtjejer och ta ett glas vin. ska bli super mys då en av tjejerna böt ut oss mot HK för en tid sedan och jag har nästan inte sett henne sen dess :) så ja, ikväll blir det inget soffhäng eller middag vid matbordet, inte heller imorgon eller på lördag .. nej herregud, jag måste verkligen ta mig samman till nästa vecka när engla är back in business. tillbaka till rutiner och ett fyllt kylskåp!

antagligen så har hela min rastlöshet och förmåga att helst göra tio saker per dag en grund i att engla inte är hemma och att man försöker få ut allt & hinna med allt ... men ja, det är inte ultimat kan jag lova er ..


Kommentarer
Marlene

Vet hur det känns, jag är lite lika dan. Men jag har lärt mig att bara släppa allt jag skulle vilja göra och vara hemma, för det behövs. Men åh ja, det är svårt med alla dessa 'måsten' och 'vill'.. Hoppas att du får landa nästa vecka!



Kram

2010-07-22 19:07:30 http://bymarlees.blogg.se/
Frida-FantastiskaMamman

Ja du tänk om man kunde expandera tiden ibland så praktiskt det skulle vara...

Huset lät supervackert....det får väl bli ert om några år hihi..

Ha en fin kväll!!

Kramisar<3

Anonym

2010-07-22 20:55:45
mammaxtre

Att tappa kontrollen är inge kul. Dock tror jag på att göra en sak i taget. Lätt att skriva men inte att leva efter. Försöka duger tänker jag.



Sommartider gör att man vill hinna ALLT. Trots att kvällarna blir längre så hinner man inte allt.



Det reder sig nog ska du se.

2010-07-22 21:54:07 http://mammaxtre.blogg.se/
Maria

Aj då.. det är så jobbigt att ha ett dåligt samvete över hemmet hängandes över en. Det kommer säkert bli mer ordning o reda och mer hemma tid då den lilla pinglan kommer hem... brukar va så ;-)



Massa kramar till dig!!!

2010-07-23 07:50:41 http://livetmedtre.wordpress.com
freja

haha i feel u. det är kaos här hemma med!

2010-07-23 10:05:34 http://stocktownstories.blogg.se/
Anniken

Ojoj, slappna av! Du låter överstressad.

Svar på din kommentar:

Det var ju verkligen en precis tillfällighet, okej Visby är inte så stort men en minut innan hade jag varit inne och beställt eller en minut efter hade jag varit inne för att hämta fikan vi väntade på. Känna igen henne gjorde jag väl från alla dina bilder och faktum med att jag tänkte några tankar på er eftersom jag inte "känner" någon annan från Gotland utan du/ni och din blogg är det ända jag har att förknippa ön med och vet ju att ni faktiskt är där då och då.

Ja hade jag sett dig så hoppas jag att jag hade vågat hälsa, hehe men samtidgt hade jag känt mig som en konstig förföljande bloggläsare haha.

Med mig är det bra, har tråkigt nog dragit på mig någon förkylning men det ska nog gå över. Är hemma igen och sitter ikväll barnvakt till min kompis son eftersom föräldrarna är i Göteborg på Pinkkonsert. På måndag börjar jobbet igen, herregud var tog den lååånga sommaren vägen?

Hur är det med dej? Förutom att du är fullbokad och stressad till tusen?

Kanske mitt blogguppehåll är över snart, vi får se helt enkelt.

Ta hand om dej!

Kram

2010-07-24 00:07:03 http://anniken.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback