Kommentarer

2009-11-25 | 15:33:59

"Får du ha engla på dagis när du inte jobbar?"




HAR FÅTT ett antal sådana här frågor, både tidigare och på mitt föregående inlägg, och svaret är; Japp, det får jag.

Jag har speciellt tagit upp den frågan med Englas försökola eftersom jag ibland är ledig mitt i veckorna eftersom jag jobbar varannan helg (då jag inte har Engla). Förskolan tycker att det är en självklarhet att barnen även då mamma eller pappa är ledig ska få komma till förskolan. En anledning vet jag var att de tyckte att det var viktigt för barn att inte missa dagar mitt-i-veckan och komma efter i det arbete som sker på förskolan. Det tycker att det lätt kan bli så att barn halkar efter om det är mycket hemma.

Jag har även pratat med Englas förskola om att jag ibland börjar 12 (förut 13). Tidigare så kom alltid Engla efter lunch dessa dagar men nu har vi bestämt att det är bättre för Engla att, även om jag är hemma och har förmiddagen ledig, det är bästa för henne att komma och vara med i aktiviteterna från start och inte komma in mitt i. Så hur mysigt jag än tycker det är att ha henne hemma dessa förmiddagar så tror att det är roligare för Engla att tex inte miss sin 'grupp' som startar vid nio varje morgon.

Sen måste jag också säga att det trots det överskrivna inte alltid är så att jag lämnar Engla på förskolan då jag är ledig. Ofta så passar vi på att göra saker, vi två, dessa dagar men som ex. idag så tror jag absolut inte att Engla skulle ha föredragit att flänga runt med mig på en miljon måste-göra-saker istället för att vara på förskolan och leka med sina vänner.

:)

Kommentarer
Emma

Okej, vilken bra förskola det verkar vara! De ser verkligen till barnens bästa och inte till kommun regler. Hoppas att du inte tog illa upp av min fråga. Jag undrade bara :)

2009-11-25 16:00:27
julia

dagistiden är ju typ den bästa tiden i livet, klart att tjejen ska vara där:)

Maja

Jag håller med dig (och förskolan), klart att det stör barnens arbete av att få en ledig dag mitt i veckan eller lämnas efter lunch. Men jag vet att det inte är så enkelt överallt, som det verkar vara på er förskola, och det är ju synd att det ska vara olika, tycker jag. Hoppas du inte tog illa vid dig av min fråga!? Det är intressant att veta hur det funkar.. Olle är ju snart präst (=oftast ledig måndagar) och då kan man ju undra hur det kommer bli.. och var vi kommer bo, är ju en annan fråga! ;-)



FINFIN mage din syster har!



Kram maja

2009-11-25 19:19:20 http://majao.blogg.se/
Ingela

Önskar mitt dagis tänkte som ditt...

Anonym

Visste inte att man kan halka efter i arbetet på dagis om man är ledig ibland. Trodde dagis var till för lek



evelin

2009-11-26 08:41:04

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback