"från en vän står det bara"

2008-10-23 | 13:16:56
Citat från Madicken på Junibacken.

Jag minns när jag var liten och brukade titta på Madicken. Jag kommer ihåg hur jag bara älskade den scénen när M ligger i sin säng efter att ha hoppat med paraplyt. Hon har fått brev och ett paket skickat till sig. Hon undrar såklart vem paketet är ifrån och frågar sin mamma, "från en vän står det bara" svarar hennes mamma. I paketet ligger det så söta saker, pärlor, ringar och en baddocka. Jag älskade när dom satt och lekte med sakerna och Lisabeth fick en ring av Madicken. Det roliga i det här iaf är att min dotter gör exakt samma sak idag. Hon ÄLSKAR den scénen och leker den dagligen. Häftigt tycker jag.

Oj, det va inte alls det jag skulle skriva om. Jag skulle skriva om en sak jag fått från en kär vän. En tanke och sak som får mig att bli sådär upprymd som Madicken fick mig att känna mig för snart 20 år sen.


Marc by Marc Jacobs - "till döden skiljer oss åt".


Puss darling.

Kommentarer
Josephine S

hihi jag älskade den me :-)

2008-10-23 13:18:52
Liza

Jag med!

Puss på dig med love!

2008-10-23 13:49:47 http://entvatankar.blogg.se/
Anonym

Hej!! Brukar läsa din blogg lite nu och då!! Och detta fina armband vet du vart man kan hitta det, nån internet sida?! Så fint!!

Ha det fint!!

//Sara

2008-10-23 18:42:55
emily

Sara - Om inte annat så finns det på tradera. Det finns med massor av olika texter! Kika där, sök på Marc Jacobs.

Kram!

2008-10-23 19:03:46 http://emslo.blogg.se/
ina

Åh, vad fint! Gillar armband med små texter på, finns på Asos också :)

2008-10-23 21:18:42 http://inabina.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback