vardagslyx!

2012-05-07 | 18:09:34


i fredags köpt jag räkor, ostar och charkisar, love ♥

idag när jag var på väg hem från jobbet så lyssnade jag på amanda schulman och hanna widells podcast (som jag förövrigt har lite svårt för) och fann glatt att det var deras män som höll i den här veckans pod! uppenbarligen utifrån deras pod föregående vecka som handlade just om att bo med dem. typ? någon form av "svar på tal".

iaf, skitsamma, alex sa något om att "varje kväll måste det vara något speiciellt". han drog en parallel till att dagen innan hade han och amanda kollat humorgalan och köpt dip med morötter och gurkar, bara en sådan grej var en "speciell grej", något extra. detta framkom då de pratade om alex förkärlek för charkisar och ostar och hur ofta detta åts hemma hos dem :)

jag känner så igen mig i det! varje kväll för mig vill jag också ska vara något speciellt. lite ostar och kex, ett glas vin eller en liten skål chips, vad som! bara vi inte hamnar i ett tråkigt vardagsmönster där allting bara går runt.

jag menar inte att det ska vara vin varje dag och att det inte finns någon skillnad mellan helg och vardag utan mest bara att just varje kväll ska vara speciell. kan någon annan känna igen sig i det här? det räcka med så lite. precis som han refererade så kan det vara dip, morötter och gurka, det räcker! det är de lilla som gör skillnad

jag ♥ vardagslyx!


Kommentarer
Kattis

Jag har lite svårt att se sånt som lyx.. och om man gör "lyxiga" saker varje dag så blir ju det vardagligt det med?

2012-05-07 20:57:02
Emily

Fast som jag skrev så kan de vara några morötter och dip, små saker! Men alla

Är olika och jag vill försöka göra varje dag/kväll speciell! Vill inte gå och lägga mig och tänka att "ja, ikväll lagade vi mat, diskade, kollade tv och gick och la oss". Men de är bara jag :) de är mitt sett att leva livet - lite extra! :) men vill man hålla på sig till enstaka tillfälle så är de som med allt annat upp till var och en :)

2012-05-07 22:05:51 http://emslo.blogg.se/
Hondjur

Vardagslyx är ju det som får en att just -överleva- vardagen. Man behöver det.. oavsett i vilken form :)



Sov så gott gumman!

2012-05-08 01:23:06 http://etthondjur.blogg.se/
Kattis

Jo jag fattar konceptet på sätt och vis.. men fortfarande. Nu blir ju tanken "ja, ikväll lagade vi mat, diskade, kollade tv och vardagslyxade med morötter och dip, sen gick vi och la oss" det är ju samma sak fast med en extra grej bara? SÅ det är ju precis lika mycket vardag fast med morötter/räkor/vin/whatever.. det är det jag inte förstår. Det är lika mycket vardag som middag är i mina ögon, om man nu gör det varje dag :P

2012-05-08 12:00:43
vintageRetroPrinsessa

mmmm smaskens :)

vardagslyx när den är som bäst :)

Hoppas att allt är bra med er ha det finast <3

2012-05-17 09:48:59 http://bambii.blogg.se/
ellen

jag håller med dig och känner igen mig. jag tycker det är jätteviktigt att göra det där lilla lilla extra som egentligen inte behöver vara krångligt eller något speciellt alls. och sen är det så viktigt (för mig) att se fram emot saker. annars skulle mitt huvud vara en härlig sörja typ. måste ha bra saker att tänka på och se fram emot när jag är på jobbet :)

2012-05-22 06:57:56 http://ellfi.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback