ikea baby!

2012-03-07 | 07:40:20

igår fick jag ett av mina ryck och tog med familjen till ikea på kvällskvisten! tog med och tog med, det var väl mer christian som tog med sig oss men på min inrådan :) jag ska ha lite familjemiddag här hemma på lördag och fira min stundande 25 års dag .. gah jag fyller år på söndag!? och vi blir väl sisådär 10 vuxna och 3 barn ..

ja det är ingen hemlighet att vi är lite snålt om sittplatser! vi har 6 stolar vid matbordet och två pallar i englas rum men det har varit allt! eftersom vi har en öppen planlösning mellan vardagsrummet och köket och bänkskivan går ut en bit så köpte vi till två "barstolar", inget fancy utan ingolf i vitt. passade finemang!

så nu har vi 8 platser .. hur gör vi med resterande 5? engla tycker att kidsen ska sitta inne i hennes rum vid hennes skrivbord men det känns ju lite sådär, nikki lär juh iaf inte fixa det! får be sis ta med en barnstol till henne. jag kanske ska försöka få tag i några klappstolar, lär ju finnas på typ myrorna eller nått?

som alltid så blev det lite annat smått och gott i kundvagnen! fina vita muscari, ljus och hyllor! vi ska köra en bokhyllsvägg i vardagsrummet så nu är det bara konsollerna som fattas .. ikeas är inte direkt happy happy!

ikväll hoppas jag att vi får låna dannes slagborr så vi kan få upp hyllor i englas rum, upp med spegeln i hallen och fast med skoskåpet så inte några små fingrar lyckas välta den över sig på lördag! vill få det så iordning som det går här hemma tills familjen kommer och inspekterar, haha!


Kommentarer
Frida-FantastiskaMamman

Jag befann mig också på ikea igår men inte på ditt ;)



Hoppas att allt blev fixat och klart...

Kram

2012-03-07 08:50:57 http://fantastiskamamman.se
Felicia W.

Fina bilder du har i din header! :)

2012-03-08 11:11:43 http://nattstad.se/feliciaw

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback