klippklipp?

2012-02-18 | 09:24:42


sötisarna i ett varmt spanien på sensommaren ♥

nu börjar englas page som hon klippte i början av september gå mot trist axellångt! när hon klippte page så var vi i spanien och både jag, junie och jeannine klippte oss också, dock inte lika drastiskt som englisen. hon gjorde det lite smått under hot och gillade det väl till en början då hon 'slapp' toffsar och hårspännen.

nu börjar det dock se riktigt trist ut. den här mellan ängden som blivit är verkligen inte rolig! man får inte upp det i en ordentlig toffs eller fläta och inte heller är det fint när det bara hänger, det är liksom ingen styschell (eller hur det stavas) på håret.

jag hade en lite hemlig plan på att springa ner på någon frisör här i sumpan idag och låta henne bli klippt som på bilden men hon är inte med mig, inte alls. hur länge kan man bestäma hur ens barn ska klippas? vad barnen ska ha på sig? jag tycker det är svårt det där.

jag hade ju inte direkt uppskattat om någon tvingade mig till en page eller tvingade mig ha kläder ja inte gillade .. det små är ju egna individer med tycka och smak och engla börjar bli stor. hon vet vad hon gillar och inte gillar, och page verkar inte vara av den första kategorin. kanske bara ska toppa? gah!


Kommentarer
jeannine

Gillar att Junie ser lite bajsnödig ut på kortet;) haha

Junie har tjatat om lugg forever men det har vi sagt nej till, så länge vi betalar har man lite att säga till om va? Men skulle kanske inte tvinga Junie att klippa kort, men här är det hon som vill ha page istället. Det är ett dilemma Emily men topparna måste man ju klippa:)

2012-02-18 09:38:28
Maria

Åh det är så svårt det där..

Min dotter tjatade i flera år om att klippa lugg men då sa jag att det fick hon göra när hon var tillräckligt stor för att fixa luggen själv varje dag.. för det är ju så mycket jobb med att ha en snygg lugg. När hon var så stor att hon kanske skulle grejjat det själv.. ja då ville hon inte för allt i världen ha lugg ;-)



När de blir lite större och verkligen inte vill en sak.. ja då är det svårt. Klippa sig måste de ju men då får man hitta en mellanväg, kompromissa helt enkelt.

Likadant med kläder.. försöka kompromissa så långt det går .. Tillslut inser man att det är inte värt fajten varje morgon. De är egna individer med egen smak .. inte min smak, hur gärna jag än vill det.



Då det gäller kläderna så kommer du känna då det är dags att ge upp, man orkar inte hur länge som helst.



Klippningen.. Hitta en mellanväg.. en längd som ni båda kan vara nöjda med.



Lycka till ;-)



Kramar!!

Tess på Textilfabriken

Hon är så himla fin, lilla Engla!



Det stavas förresten styrsel. :)

2012-02-18 21:08:03 http://www.textilfabriken.com
Kattis

Jag tycker helt klart att Engla är gammal nog att bestämma själv hur hon ska se ut, så länge det är inom ramar som mor och far kan acceptera. Rosa hår och tuppkam kanske kan vänta ett par år men det är ju en extrem ;)

2012-02-19 23:45:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback