inspirations collage!

2011-10-21 | 10:09:31

inrednings inspiration!

sen vi kom på att vi skulle sälja vår lägenhet och köpa nytt - för kanske en månad sen max? så har jag gått bananas på inredningsinspiration. jag söker med ljus och lykta på inredningsbloggar, interiör magazine på nätet och i repotage, sparar ner i i en mapp märkt "inrednings inspiration" och gör olika collage för att få ihop olika stilar som tilltalar mig/oss. ja jag måste få med mig min bättre häft också tydligen ;)

jag har en ganska bestämd stil men har ibland svårt att tänka och se hur jag ska utforma den i en lägenhet. jag vet att jag skrivit om det förr och nu har jag min fina lisa som har pluggat inredning och design (typ?) som jag kommer ta i kragen och be om massor av hjälp inför inredning av vår nya lya.

vitt vitt är något jag älskar! som christian kompis jonte sa igår när jag sa att vi skulle måla vitt i vardagsrum och kök "nähä! det känner jag inte igen .." stackaren fick stå med rollern i högsta hugg för snart två år sen när vi flyttade till vår nuvarande lägenhet. han måste ha sett vitt i en vecka efter, haha.

dock så är det en fin fin tapet i vårat sovrum, en randig - lite oldstyle, i blått och vitt. OM det inte blir för stora hål utav parets tavlor och tavellist så kanske vi behåller den, annars sandbergs liljekonvalj - snälla c? jag har älskat den sen jag såg den första gången och bara måste få ha den någonstans! tänker er den (nere i högra hörnet i collaget) högt i tak, djupa fönsternischer och orginal fiskbensparkett från 1929 .. kan det inte vara all that!?

englas rum har idag en gul randig tapet och den ska veck! jag tänker mig något liknande den som josefin crafoord har i sitt sovrum - bilden med den blå sänngaveln, men engla ska få vara med och välja (bland ett urval haha). för övrigt ska jag fixa en sänggavel till vår säng, en vit som på bilden uppe till vänster, ungefär! jag undrar hur det ska gå att vänta till januari med alla projketen?

jag kommer ju bli helt galen - och ni kommer gå cazy på mig!

 


Kommentarer
Mali - just me

Åhwow!! Jag absolut älskar ljus inredning! Med lite smådetaljer i andra färger!! I storarummet har jag gråa tapeter.. grå tapeter borde förbjudas!! Ska det inte vra helt vitt så ska det vara lite blommor, eller lite cremefärgat.. men grå, ne du! hehe

2011-10-21 13:03:48 http://mali-mylife.blogspot.com
mammaxtre

Men oj, har det gått tvår sedan ni flyttade in. Hjälp så fort tiden går.



Ha det gott

2011-10-22 20:07:13 http://mammaxtre.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback