second hand

2011-11-21 | 09:21:57

nya champagneglas & matbord.

missionskyrkan och pingskyrkan har en lokal fyllde med seconhand fynd precis här i närheten av där vi bor. de har öppet lördagar 10-14 och jag har väl traskat dit 3-4 gånger? de 1.5 åren vi bott här.

egentligen på tok för lite.
det går att fynda till förbannelse där!

christian släppte mig där i lördagsmorse vid 9.45 och kön slingrade sig x antal meter. jag stod där och huttrade en kvart tills vi blev insläppta genom dörrarna till två våningar fyllda med möbler, inredning, lampor, kläder och böcker.

jag tog en snabb titt på möblerna men rusade vidare in och hittade det här 20-tals champagne glasen för en tjugolapp och en blå flaskvas för en tia. på vägen ut bestämde jag mig iaf för att kika in på möbelavdelningen. å där stod det. bordet jag drömt om för 800 kronor! jag blev eld och lågor, betalade och ringde efter skjuss.

de invidges i lördags med finaste tjejerna, så jävla fint! det finns två iläggsskivor så jag tippar på att vi kan trycka in iaf 8 pers i den nya lägenheten. nu är det jakten på de perfekta stolarna som börjar. bättre bild kommer!

Kommentarer
Alexandra

jag vill ju se bordet! :)

fina glas! jag har tänkt leta reda på alla loppis och second hand i stan och passa på när jag ändå är hemma att försöka fynda lite! :)

2011-11-21 09:52:56 http://thesmalltowngirl.se
Hondjur

Jag vill oxå se bordet! :)

Loppis is the shit. Var på loppis i lördags och kom hem med fyra! påsar julpynt. How did that happen lixom? ;)

Meen..snart, snart jul! Äntligen.. Och till skillnad från dig så längtar jag ju då vaaansinnigt efter snö :)



Ha en fin vecka gumman!

2011-11-21 10:37:56 http://etthondjur.blogg.se/
MISS ALICIA

Hej!



I nätbutiken missalicia.se hittar du accessoarer för dig och ditt hem. Perfekt för julklappsshoppingen!



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia



PS. På söndag börjar en adventskalender på vår Facebooksida! Gilla sidan för att kunna delta: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

2011-11-22 17:06:53 http://missalicia.se
Camilla

Hejsan. Är på jakt efter ett likadant matbord som ni har hittat. Ett runt med trumpetfot, som det finns iläggsskiva till. Har du någon aning om var bordet kommer ifrån?

2011-11-23 22:33:55

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback