by the sea!

2011-11-12 | 09:44:18

hotellet som vi bodde på vid campofelice di roccella på sicilien var verkligen top top! det låg precis vid havet och en ett par minuter från hotellrumet så stod man nere på stranden. det fanns en lekplats och något slag av ute-gym där .. haha barnen stampade på de där gnisslande trampcyklarna dagarna i ända ;) hahah! rolig syn kan jag lova.

vi var väl nere vid havet en stund nästan varje dag. det fanns en liten uppsjö av solstolar och bord och som det mesta så var det rätt öde. jag tror jag såg en annan person som låg där nere en dag och läste. vi kom ju halvt om halvt och invaderade hotellet som nu har stängt för säsongen, vi vär nog några av de sista gästerna som kom.

det var verkligen skönt att slippa samsas med de 600 personer som under högsäsong invaderar hotellet, stranden och poolen. att lägga ut en handduk på en solstol för att paxa den var extremt överflödigt! vi hade på sätt och vis allt "för oss själva" och det finns verkligen en viss frihet i det. dock så var där en hand full andra svenska par som kom med samma flyg som oss och bland dem fann engla och albin maja och olle, två sthlms kids som det lekte med.

jag som inte är någon vidare fisk i vattnet tog mig faktiskt ett par dopp i det ljumna havet. åh det var så skönt! engla varvade de 20'c varma havet med en nästintill isvak till pool - satan vad kallt det var! ingen uppvärmning här inte. vädret låg väl och pendlade mellan 20'c-25'c och kvällarna var riktigt härliga! vi satt ute på balkongen tills det var bäcksvart och katterna slutat jama och spelade kort på balkongen. åh lite av mig vill tbx nu nu ♥

tempot som blir när man är på semester är verkligen ovärderligt! det var år och dagar sen jag åkte på charter men hjälp vad praktiskt och skönt det är, speciellt då man har barn! det satts inte direkt på våra bleka rumpor hela dagarna utan vi var på diverse utflykter och for runt. jag ska skriva om det sen .. en av utflykterna var en ren dödsupplevelse ..


nere vid stranden en ljummen eftermiddag ♥
(vinden hade en vecka tidigare dragit upp alla stenar från havet upp på stranden)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback