veckans polarn outfit!

2011-05-19 | 10:46:37

klänning 345 kr leggings 145 kr knästrumpor 55 kr

avslutningsdags! visst är det väl det för de flesta? engla har iaf avslutning på sin förskola nästa vecka och tårar kommer säkert fällas, blommor kommer delas ut och fin fin sång från alla 5 åringar kommer att ljuda. åh! tänk att min lilla blivit så stor så nu ska hon tackas av från dagis? varje år har jag stått och klappat i händer när barn efter barn tackats av och gått vidare till förskoleklass och skolan .. nu är det min tjejs tur? det är helt galet :)

engla har redan valt vad hon ska ha på sig denna stora dagen! det blir denna vita klänningen med volanger och tunna ställbara spagetti axelband från polarn o. pyret. den har små spettsdetaljer o smock över byst.

 

jag älskar enkla kläder, gärna enfärgat. speciellt till sådana festligheter som avslutning! jag tror även att den kommer vara en given favorit i sommar, på fester och till vardagas :) att den går att tvätta i 60 grader gör mycket för leken och fläckarna. att matcha den med lite färgklickar på tights och kofta är givet.

nu återstår det bara att se om de blir till att ha kofta och jeansjacka, tights och gympaskor eller ha bara axlar, korta tights eller knästrumpor och öppna skor? .. we will see, men som vi hoppas på sol och värme ♥


Kommentarer
Emma

Hur ofta köper du nya kläder till Engla?

Kram

Emma

jo här har de handlat varje månad men de kommer nog dröja en stund nu. de enda han behöver nu är regnkläder o stövlar o ngr shorts annars klarar han sig!

Sagas mamma

Supersöta plagg på en supersöt dotter!



Jag köpte samma till min Saga efter inspiration från dig men jag tyckte klänningen skar in under armen på henne. Jag ser att den gör det på din dotter med. Sååå synd på en så fin klänning i övrigt.

2011-05-21 11:38:00
emily

Sagas mamma - åh men gör det ont på henne?? engla har inte sagt något och den sitter inte hårt under armarna. tror hon haft den vid 3 tillfällen? .. men jag tog också en storlek mindre än vad engla brukar ha så kanske den skulle sitta 'lösare' i rätt i hennes vanliga storlek ..

2011-05-21 11:57:38 http://emslo.blogg.se/
Sagas mamma

Hon drog och drog i klänning....försökte få ned den ....så synd för den är underbar! Men roligt att den sitter fint på din dotter. Vill passa på och tacka för all fin inspiration du sprider!

2011-05-21 22:33:22

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback