förskoleinskolning!

2011-05-26 | 15:53:53


engla idag ♥

nu är fröken inskolad och klar. eller? ursch jag känner mig lite orolig efter dessa tre gångerna som har varit som en berg o dalbana! första inskolningen för två veckor sedan slutade med stress-kräkning ,andra var hon nervös och lite stirrig, tredje idag var väldigt bra dock och jag var inte ens med innen i skolan på 1.5 timme!

jag vet inte riktigt vad dom gjorde? engla och englas dagiskompisar kom utspringandes med läxor, thats it, mer vet jag inte? jag frågade vad det hade gjort "jag vet inte .." svarade engla. haha! då kan det inte ha varit så illa?

i alla fall så känns det lite som att hon hade behövt en gång till, eller kanske två? herrgud barnen ska gå i skolan nu, även om de inte ska gå i skolklass utan förskoleklass som är lite mer lek men de ska ju ändå vara på en öppen gård! det är inte som på dagis inte .. här är det öppet och lätt att springa ut till vägen .. hjälp!

man lämnar ju barnen mellan 7-8 på skolgården. ingen egentlig avstämning med någon fröken eller överlämning. här är det bara lämna av barnen och hoppas att gårds-vakterna är med på noterna. fast det är dom väl, eller?


Kommentarer
Kattis

När jag lämnar min kusin på skolan, han går i förskoleklass nu, så går vi alltid in och hänger av väskan och sånt ihop och då brukar en fröken alltid sitta där inne som jag hejar på så hon ser att vi är där. Finns ingen fröken där inne hejar jag på den som är ute. Är ingen ute stannar jag tills någon kommer.. men då har jag inte haft bråttom någonstans heller visserligen..

2011-05-26 17:34:01
Liza o Kerstin

vi bara undrar vem behöver en extra inskolningsdag,Emily eller Engla? ;)

2011-05-26 22:19:17
emily

liza o kerstin - vem kräktes ;) ?

2011-05-27 08:08:16 http://emslo.blogg.se/
Maria

Visst är det svårt och lite skrämmande att gå från trygga dagis till en förskola/skola men det grejjar hon! Det värsta är väl för oss stackars mammor som ser alla faror lura runt hörnet, man får helt enkelt bara lita på personalen men framför allt ens barn.. att de vet vad som gäller.

Jag hade oxå svårt med just den där tiden.. känns som ett stort steg, de blir helt plötsligt så stora.. så jag vet hur du känner just nu.

Kramar till er !!!

2011-05-27 23:05:09 http://livetmedtre.wordpress.com
Hanna - mamma till ღNeoღ

men gud... jag har aldrig ens tänkt på det här med stängsel runt dagisgården VS skolan och att man inte lämnar till nån. O_o shit, nu blev jag nervös, haha.

fast det är ju några år kvar för våran del, men ändå!



kram på dej!

2011-05-28 22:47:06 http://hannaofsweden.se
Mali - just me

Ja usch o fy usch o fy!! Min lilltjej är ju bara 3,5 än men nu fick du mig att tänka, haha.. fy öppen gård har jag inte ens tänkt på!! Dem är ju så små ändå.. och tänk alla äckliga gubbar och läskiga tanter det finns? Nä vet du va, nu vill jag inte ha henne på en skola! fy vad ont i magen jag fick!

2011-05-28 23:17:09 http://mali-mylife.blogspot.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback