Onsdag

2011-03-09 | 08:08:02

en liten ruffstuffsa äter äggröra ♥


imorse vaknade jag innan engla och undrade vad sjutton som hänt? klockan hade ju passerat sju och engla är en hejjare på att vakna någon gång mellan 06.40 - 06.50! whats up med det? men imorse så vaknade jag straxt innan sju med magont. imorgon ska jag flyga, jag som svurit en miljon gånger på att aldrig utsätta mig för de igen. nog om det för nu. dum som jag är ropar jag iaf "engla, engla" tills hon tassade över till mig, schysst man är.

igår hade engla feber under dag men ingen på kvällen, tvärtom mot tidigare. hon har ingen jätte temp utan den ligger runt 38'c och straxt under. idag blir iaf min sista vab dag eftersom enga ska till mamma ikväll. vårat flyg går straxt innan 12 imorgon och vi lär åka vid tio tiden. jag hoppas hon kan gå på dagis imorgon och sen fredag-måndag är det pappahelg. sen är jag hemma igen :) om allt går som det ska med flyget ...

idag blir det att packa, kika på 'den vita stenen' och mysa. vi satsar somsagt på dagis imorgon! btw har ni sett 'den vita stenen'? det var säkert 15 år sen jag såg den men ja jag har ju fortfarande en plan på att utrota allt vad animerade barnfilmer heter och visa gamla klassiker för engla :) vi får se vad fröken tycker!


Kommentarer
Anniken

Ååå den vita stenen är ju bara underbar. Jag håller med dig, bort med animerat, och in med de gamla godingarna vi växte upp med.

Lycka till med flygningen, du fixar det!!

Kram

2011-03-09 08:25:31 http://anniken.blogg.se/
Lisa

Jag älskade den vita stenen, jag brukade leka den..

2011-03-09 08:54:46 http://entvatankar.blogg.se/
carro

men du, om du nu är så flygrädd som du säger, och får ångest-liknande symptom bara av att tänka på flygningen, sök hjälp! Det finns många bra behandlings-alternativ mot flygrädsla. Kram!

2011-03-09 09:18:37
Madde

Den vita stenen är helt klart bäst. Så himla kärleksfull barnfilm men ändå så bra för vuxna barn.



Tack för bra blogg förresten. <3

2011-03-09 15:32:08
Pauline

Jag minns "Den vita stenen"! När jag var liten och skulle börja på fritids så presenterade jag mig som Fiddeli (visste heter tjejen så?) första dagen i samlingen. Då försörde fröken allt med att svara "Men nu ljuger du allt, du heter ju PAULINE! Det är fult att ljuga" sen var det bra med det. Haha, kan man inte få ha lite fantasi eller? Tråkfröken.



Håller med dig om filmerna, vi har köpt alla Astrid Lindgren klassikerna till Estrid. Hon älskar dem :)

2011-03-09 21:53:08 http://sofiapauline.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback