engla viola aurora - du är fantastisk!

2011-03-29 | 07:06:00



det må låta klyshigt och jag låter det vara så. men, ibland kan jag inte sluta stirra på engla. bokstavligen. hon är så fruktansvärt vacker och fulländad - i mina ögon! hon är en bestämd liten dam som vet vad hon vill, hon säger ifrån och hon skämmer ut mig på bussen "mamma nu slutar du bita på naglarna! du vet att du får sår".

men det finns inget hon kan göra för att jag ska sluta älska henne, grönslöst. det är sjukt vilken kärlek man känner till sitt barn. jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig den om jag inte hade engla, ingen som inte har barn kan göra det. jag är så otroligt stolt och ibland sitter jag bara och ler när hon pratar.

hon är så liten men ändå så fruktansvärt vis. hon är så liten men ändå så stor ♥ tiden springer och ibland blir jag rädd att jag inte hinner med, att jag missat ett ögonblick som aldrig kommer tillbaka.

jag ska vara glad att jag fått låna engla, att hon får vara min för en tid. alldeles för snart så ska hon ut i vuxen livet, vara ung och dum och förhopnningsvis tillslut själv få någon att kalla sin, för en tid.


Kommentarer
Pauline - mamma till Estrid & Signe

Jag vet precis hur du känner! Ibland bara stannar man upp och beundrar sina barn, man blir nästan som förtrollad av kärleken till dem. Det är helt galet att just JAG fått äran att vara deras mamma. De är det bästa i världen. En obeskrivlig, gränslös kärlek.



Fin blogg förresten! Det är så roligt att kika in här och se hur ni har det och vad ni gör, även om Engla står och ler mot mig i Lindex skyltfönster när jag går till jobbet :)

2011-03-30 15:37:08 http://sofiapauline.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback