mitt ♥

2011-02-28 | 18:21:44

jag älskar dig fantastiska lilla unge ♥


i fredags mötte jag upp matte på söder och 'lämnade över' engla. nu är det sportlovsvecka i stora delar av stockholm och jag och m har bestämt att vi kör varannat år, from i år, med alla slags lov. även om det i år är så att det faktiskt inte är några regelriktiga 'lov' så är det alltid bra att få in tänket. m ska ha henne från fredag - fredag och ja måndag idag .. behöver jag nämna att det känns som en halv evighet tills fredag?

vi hade en sån bra mamma-dotter vecka förra veckan med mycket tid tillsammans, glada miner och minimalt med tjaffs. vem kan annat än älska sådan?

det är alltid tungt när engla åker, om så bara över helgen. och som jag skrivit om en miljon gånger för att slippa alla "du är så egoistisk" kommentarer så ja, jag är en egoist som gillar att ha min kiddi hos MIG! för min egen skull, alla gånger. engla brukar tycka det är kul att åka iväg så de är jag som bär på problemet, inget engla vet eller märker av såklart! är aldrig negativ inför henne eller säger något ont om att hon åker.

jag minns för några månader sen när m frågade mig om jag hade sagt till engla att jag var ledsen och grät (om jag minns storyn rätt) när hon åkte till sin pappa. jag har aldrig sagt något sådant men jag har säker sagt något i stil med "åh mamma kommer sakna dig, det blir tomt" blablabla. well i dont any more! jag vill aldrig att engla ska känna dåligt samvete eller ha skuldkänslor över saker som hon inte har att göra med, de missförstås så lätt!


Kommentarer
mattias

ja nej precis, engla sa "nu är mamma ledsen för att jag inte är med henne, hon brukar gråta när inte jag är med henne."



men somsagt, barn missförstår ju saker så lätt.

2011-02-28 19:41:30
Maria

Du är bara människa... var snäll mot dig själv !!!

Kram

2011-02-28 21:43:21
mammaxtre

Att vilja vara med sitt barn/sina barn alltid är precis som det ska vara. Det är kärlek. I grunden skaffade vi ju inte barn för att inte vara med dem. Men så tar livet olika vägar och det kan bli så, att man delar på sig. Att ni nu bestämt er för varannan vecka är toppen och ett tydligt tecken på rättvisa :-) Våra barn har trots allt två föräldrar. I den bästa av världar är båda föräldrarna bra människor.



Ha en toppenfin tisdag Emily.

2011-03-01 06:16:36 http://mammaxtre.blogg.se/
:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Styrkekramar!



Glad tisdag!

Kramar från Camilla & Västkusten

2011-03-01 14:30:50 http://emring.blogspot.com
Hanna - mamma till ღNeoღ

klart att man som förälder alltid vill ha sitt barn hos sig...? varför skulle du vara ego för det? förstår att du saknar henne, jag hade avlidit efter 2-3 dygn. =(



kram kram

2011-03-01 21:53:34 http://hannaofsweden.se
Sarasol

Oh vem skulle inte sakna sitt barn?

Du verkar vara en underbar Mamma som saknar ditt barn när hon är borta, helt normalt!

2011-03-03 12:51:35
Junitjej

En sådan fantastiskt fin blogg du har!

2011-03-03 19:59:57 http://junitjejen.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback