veckohandla

2011-12-04 | 11:05:12

det går i perioder det där med att styra upp hela veckans mat och handla på söndagen eller måndagen och fylla vår frys och kyl! nu har vi kommit in i en spiral med dags-handling och det gör mig så jäkla stressad. då måste jag mitt på dagen början fundera ut vad jag måste gå och handla på lunchen och även vad som finns hemma.

sen måste jag konka på den där kassen med mat bara för att komma hem och komma på att vi redan hade 4 burkar soltorkade tomater och två påsar fryst kyckling. jag hatar det!

idag har jag tänkt mig en riktig söndag söndag med storhandling inför veckan, städning, lussebak och adventsglögg. engla är på kalas på lek & bus mitt på dagen och efter det ska hon komma hem en dag tidigare :) smått onödigt att åka fram och tillbaka över hela stan för att imorgon gå upp extra tidigt för att åka till skolan.

jaha vad ska man äta i veckan då?
förslag?

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback