lucia!

2011-12-13 | 09:56:33


glad lucia eller vad man säger =)

imorse var tanken att jag skulle väcka engla lite tidigare än vanligt för lucia fika framför tv2 lucia vaka. dock så vaknade engla 10 min innan min klocka och hade drömt mardrömmar :( det blev iaf upp, på med kaffe och te, in med lussebullarna i mickron och på med tv:n!

pappa och mamma ordnade det alltid så för oss när vi var små. lucia på tv, högt högt med lucia fika innan dagmamma och skola. jag minns det som mysigt och vill föra över det på engla ♥ efteråt var det till att hoppa i lucianattlinnet och på med mössan med luciakronan på :) haha vilken syn!

trots uteblivet luciatåg så ska man väl inte hindras för att klä sig dagen till ära? engla var så lycklig igår när hon sprang runt i sin 1dm för långa nattlinne och kronan som saknade en lysande lampa - hahah! min kärlek!


Kommentarer
Maria

jag minns att vi oxå tittade på tv på morgonen då jag var liten.. Jag önskar att jag kunde få in det som tradition med mina barn men de är tyvärr allt för morgontrötta så vi brukar köra luciafika på kvällen efter vi klätt granen. Det är vår egna illa tradition här hemma :-)

Kramar till er!

2011-12-15 21:58:39 http://livetmedtre.wordpress.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback