shes home!

2010-10-27 | 09:00:52



kofta polarn
klänning polarn
strumpbyxor polarn
vingar h&m

igår åkte jag till en dagiskompis och plockade upp min lilla pärla vid 19 tiden. det var inget direkt översvallande välkomnande jag fick - trots flera dagar isär. hon ville helst vara kvar med claire och tyckte väl att jag kunde ha väntat med att komma .. haha, lovely med barn! här saknar man ihjäl sig också får man knappt en kram, haha.

hemma skulle vi kika på halv 8 hos mig men det verkar vara slut? någon som vet något om det? engla var besviken och satte sig med min iphone och spelade en sväng innan läggdax. japp, hon får spela på min telefon. datorspel eller tvspel är väldigt ointressant men tydligen så är angrybird, tap zoo, tap store och cut the rope fantastiskt underhållande?

well .. jag tycker inte det är fel med lite spelande då och då så länge det inte är ett evigt stirrande på en skärm. kanske rent av hälsomsamt?

idag har vi sovrmorgon (då pratar vi inte om att vi sover länge utan att vi kan ta det lugnt - fick en englaväckning vid 06.26 = kolsvart ute!?) så engla springer runt och leker älva och jag försöker hänga med i hennes lekar med älvstofft och olika älvnamn. det är inte det lättaste och det är inte prat om att improvisera, engla har redan bestämt hur leken ska vara, vad som ska sägas och hur man ska göra .. funny.

Kommentarer
Sofia

halv åtta hos mig har uppehåll, eller som de kallar det Höstlov. :-) jag har en dotter som också älskar att få spela angrybird, men förövrigt är ointresserad av övriga spelkonsoler. man får väl passa på att njuta så länge det varar, snart sitter de fast vid datorn.



tack för en sån mysig blogg.

kram kram

2010-10-27 10:04:59
Alexandra

haha engla = en bestämd liten dam! ;)

skönt att ha henne hemma förstår jag!

2010-10-27 10:08:36 http://thesmalltowngirl.blogg.se/
Nina

vilken mysig blogg du har!

2010-10-27 12:05:13 http://deliciously.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback