Per Mobergs

2010-10-15 | 08:32:31

mobergs chokladmousse

igår hade vi middag här hemma för fin fina grannarna linda & björn. jag hade gjort fisksoppa med saffran (svin dyrt btw, var det så dyrt som 40kr påsen förra året!?) hemmagjort vitlöks och mozarella bröd. till erterätt blev det per mobergs choklad mousse. ungefär där höll jag på att dö av all laktos som jag tryckte in ..

det är mindre smart att använda 5 dl matgrädde - med laktos, 2 dl cremefraishe - med laktos också 6 dl vispgrädde - med laktos, när man är laktosintolerant .. inte att rekomndera! min mage är helt upp o ner idag!

sen började jag fundera lite över per mobergs chokladmousse .. det står att det är till fyra personer och nu gjorde jag till fem personer och ingen av oss orkade ens halva!? haha .. men somsagt så är det per mobergs recept. gott var det iaf och jag kan rekomndera de starkt! gör receptet till 8 pers ist för 4 ..

200g mörkchoklad

6 dl vispgrädde (laktosfri för laktosintoleranta ...)
3 äggulor

how to do it

Kommentarer
Fröken Viktig

Ser ju väldigt smarrigt ut :)

2010-10-15 12:34:17 http://www.frokenviktig.com

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback