taco tapas

2010-11-14 | 20:16:57



tacosås
stark ost
rödlök
räkor
olivolja
tacochips

avocado
gräddfil
paprikakrydda
salt

häll i tacosåsen i en form, 2 burkar till ca 3-4 pers. stek löken på svagvärme i olivolja så den mjuknar. skär osten i små fyrkanter och lägg på tacosåsen, lägg på löken och in i ugnen på 200'c i ca 10min.

skala räkorna. skala avocadon och tryck ut den i en skål med en gaffel så den blir till en röra. ha i lite gräddfil, paprikapulver och salt, smaksak. blanda ihop! (har du tillgång till mixer så kör alltihop i den = jämnare sås)

när osten smält och 'gratängen' är färdig så lägger du på räkorna. färdigt att servera! ät med tacochips och guacomole på sidan (man klarar sig utan den oxå, det är bara jag som fått dille på att ha guacamole till precis allt! jag skulle kunna leva på det just nu ..)

ni måste tro att vi bara äter smältost och taco inspirerad mat här hemma, haha. så är inte fallet men denna veckan har det blivit både quesedillas och detta .. ska bli nyttigt till nästa vecka och ja ska dela med mig av det till er :)


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback