morning!

2010-05-29 | 09:31:12
godmorgon foks.

igår efter att jag slutat så hämtade vi engla och for i ilfart och handlade inför gårdagens kanske något avancerade (för att komma hem vid sex och förväntas servera mat ungefär smatidigt) middag. vi hade planerat hemmagjord sushi och så blev det också. jag fixade och trixade i två timmar innan rullarna stod på bordet .. något starka tydligen, haha.

engla fick sär-sushi rullar med ris, crabstick, färskost, gurka och morot. hon fullkomligen älskar sushi den ungen, smått imponerande måste jag säga :) det lär snart bli gjort här hemma igen men då kanske en lördag då man har liite mer tid? inte konstigt att jag svimmade i säng vid nio, haha!

make sushi = 2 timmar!!
och då har jag gjort de förr ..

idag är jag ledig, wawawiwa! dock så regnar det vilket kanske inte är lika härligt .. hm. planen är att hitt på något med jeannine och junie. vi snackade junibacken, bio eller bara lek igår men jag vet inte var vi landar. junibacken känns lite väl avancerat att hitta på nu, man bör vara där vid öppning - så man får något för pengarna .. de är ju svindyrt ..

ikväll ska förken engla efterlängtat åka och sova över hos mormor och nannie. det gäller att vara flexibel när det kommer till att besöka dem. det har ju trots allt varit hennes hem i nästan fem år och självklart så har hon ett behova av att vara där. det gäller att lyssna på engla och höra på hennes behov. nu har hon längtat och längtat efter att få komma över dit och det var ju en vecka sen sist så det får bli en spontan sleepover :) mys för fröken!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback