Majas Alfabet

2010-05-25 | 14:36:14
igår hämtade vi lite saker hemma hos mamma från när jag var liten, det var mest böcker som hon tänkte att engla kunde vara intresserad av. blandannat så fanns den här boken 'majas alfabet' med i högen och jag minns så väl hur jag fullkomligen älskade den som liten! det är en riktig klassiker :)

det roligaste är att på englas dagis så utgår det just ifrån den här boken på sina samlingar där det använder sig av en bokstav/sång i veckan som barnen får lära sig utantill. det får även lära sig ord som börjar på bokstaven och hur man skriver den, både litet och stort :) så ingen blev lyckligare än engla när jag drog fram den här i förmiddags!

vi satt och sjöng för fullamuggar och jag fick gång på gång höra "nej mamma det där är fel, du kan inte". jag antar att lite har ändrats på senare år? det är inte alls samma melodier ju .. favoriten är H - humle :)

förövrigt så har engla pillat i sig mat och mår mycket bättre. jag funderar mest på om det kan ha varit en lite matförgiftning eller något liknande? det var ju bara 'en tömning' på hela magen som verkar ha räckt? *pepparpeppar*


Kommentarer
Liza

Jag åker härifrån den 26e vid 22 tiden för er och sen landar jag den 27 vid halv 8 på morgonen.. som du gjorde, fast du blev försenad.. :)



Loove u

2010-05-25 14:51:20 http://entvatankar.blogg.se/
Alexandra

Min favorit som barn också!! :) Nu kom melodierna tillbaka.. ;) haha skoj! Kram

2010-05-25 15:10:57 http://masoou.com
Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

Den där boken minns jag också...oj vad man tittade i den mycket :) Så roligt när man får plocka fram sina gamla böcker o saker :)

Kram

Emilia

Stavas du Emelie egentligen? :)

2010-05-25 18:04:57
emily

emilia - jag har bägge stavingarna i mitt namn faktiskt :)

2010-05-25 18:19:19 http://emslo.blogg.se/
Emilia

Jaha, va coolt! Men är du döpt till båda?

2010-05-25 18:47:04
Tova

Åh, visst är det underbart att hitta gamla barndoms-favoriter igen? Jag längtar till min lille Elliot blir en smula större och man kan läsa alla gamla klassiker för honom. Kommer nog bli minst lika roligt för mig som för honom ;)

2010-05-26 15:34:54 http://trasslet.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback