gotland

2010-05-24 | 21:58:18
på jobbet idag så stod jag och sofie och planerade inför sommaren, hur och när vi skulle/kunde vara lediga. jag har inte så mycket semester men nu ringde jag fsk och fick veta att jag hade 39 mammadagar + 20 lägstanivå dagar kvar :) det betyder att jag fick en vecka till i sommar och att vi ska fara över till öin! åh jag blir smått lyrisk.

jag älskar gotland. jag skulle näääästan kunna tänka mig att bosätta mig där, som pappa och marie har. på vintern är det lugnt, harmoniskt och ja mörkt. på sommaren är det tempo, värme och utomlandskännsla. jag trivs liksom alla säsonger men jag undrar om jag skulle trivas en längre tid? kanske att det är nog med det veckor vi skrapar ihop :)

det blir iaf troligast så att jag, engla och c åker över den 6 juli med natt färjan och hem igen den 14. då får vi en hel vecka ihop och om jag ska tro pappa så är det bara vi som bokat in oss this far :) alltid skönt med space, även om vi har ett rätt hysteriskt stort 'sommar' hus :)

för några veckor senvi sist var på öin.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback