tjatigt

2010-06-02 | 20:36:44
ännu en underbart solig - ledig - dag! jag tror inte man kan ha mer tur med vädret under lediga dagar än vad jag har haft idag och igår. idag har vi klättrat över balkongen och suttit på gräset nedanför och solat. vi packade ihop saft, goda picnik mackor, jordgubbar och hallomi. hur smarrigt?

dock så gick mitt pigga och glada jag tbx lite under dagen och jag har känt mig trött, seg och lite små hängig. jag har känt mig som en urusel mamma som 'bara' låtit engla cykla två gånger fast hon bett ungefär 2tusen gånger, bara gungat ett par gånger fast engla helst hade bosatt sig där .. blä hatar sådana här dagar när tjatet är övehängande.

men visst, alla har vi perioder och just nu har väl engla en liten svajjig en. hon rycker mig i kjolen, drar och upprepar "mamma, mamma, mamma, mamma" tills det nästan spricker för mig. gud det är så påfrestande! imorgon är det iaf dagis och ultimat stimulans för fröken tjat :) någon som vill låna henne kanske?

och nu känner jag mig sämst som klagar ...


min liza kom och hängde idag också, så mysigt!

Kommentarer
Emma - trogen läsare utan blogg

Är jag helt ute och cyklar eller är Engla på någon form av reklamskylt om dagis? Finns att ses i en artikel på unt.se (verkar inte gå att kopiera+klistra in länken i kommentarsfältet) Annars är det skrämmande likt..

2010-06-02 21:16:16
Alexandra

det är klart man får lov att inte känna sig på topp alltid - och för englas del så skadar det ju inte att ha "lite tråkigt" - man kan ju inte alltid få sin vilja igenom - det gör ju inte dig till en usel mamma, alls!! :) underbart med lediga soliga dagar! Njut! :) KRAM

2010-06-02 21:17:58 http://thesmalltowngirl.blogg.se/
Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

bara för att man är mamma behöver ens humör inte alltid vara på topp. Det finna dagar då man bara inte orkar med tjat o gnäll...men det finns andra dagar då man gör det. Så man ska absolut inte ha dåligt samvete för dom dagar man inte orkar med. Jag tycker att du är en toppen mamma till lilla fina Engla :)

Kram

2010-06-02 21:19:49 http://edvinsmamma.wordpress.com
emily

emma - haha! jaa det är engla det :) hon gjorde ett jobb för socialdemokraterna i våras så det är väl det som är ute nu! vad roligt att du gav mig adressen, även om ja bara fann den lilla bilden (?) där en tjej 'höll' henne? kram

2010-06-02 21:30:34 http://emslo.blogg.se/
freja

snart kommer du sakna skruttan massa även om jag tror att det kommer bli rätt skönt får dig med med lite englafri-tid. det är alltid skönt att kunna reload och komma tillbaka som supermom!

2010-06-02 22:29:13 http://stocktownstories.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback