back on track!

2010-07-01 | 19:51:12

ofrivilligt uppehåll här i bloggen under det senaste dagarna :) ute på landet finns inte några avancerade internet lösningar inte, och om så skulle finnas så kan jag berätta för er att jag har inte haft en syl i vädret för att blogga! det har varit fulltösmedvetslös det senaste dagarna. den som tänkte att det var semester vi var på kan tänka om, haha.

vi har befunnit oss i dalarna - smedjebacken, de senaste 4 nätterna. det har varit 5 barn i åldrarna 9mån - 5 år (engla på lördag!!) och 9 vuxna .. nu kanske jag bör nämna att det är en STUGA vi har på inte överdrivet många kvm? jag, syster och kidsen har dock bott i en liten mindre stuga på tomten. alldeles alldeles perfekt :) när man är många som vi varit så är det rätt skönt att kunna gå ifrån när man känner o lägga barnen avsides.

trots allt så har vi iaf haft 4 super mysiga nätter & dagar. vädret har varit strålande, om man bortser ifrån gårdagen som tillbringades i borlänge. vi har legat vid stranden på dagtid och på eftermiddagen/kvällen har vi myst på terrasen med drinkar, rosé, godmat och kubbspel. det underbaraste med landet är att barnen blir så fria. det kan springa omkring, låta fantasin flöda och leka som de vill.

jag älskar den åldern engla är i just nu. jag skulle utan problem kalla den för det absolut bästa tiden faktiskt (ja fram tom nu då). hon fyller ju som sagt 5 år på lördag .. herregud .. och hon börjar bli SÅ stor! lite som att hon klarar sig själv nu .. okej inte själv SJÄLV men ja, ni förstår? det som jobbas på som flitigast är dock det här med skvallerbytta .. hjälp vilken lite tjallare engla blivit, haha. ush inte bra .. det jobbas hårt på dt nu :)

jag har varit almanacks-lös de här dagarna vilket fått mig att känna mig smått förvirrad. jag har inte alls känt mig säker på vad som händer när, när vi ska hit eller dit. det var nästan så ja började snurra till det med englas kalas ett tag .. tss .. förvirrad mama de är jag det! nu börjar det dock klarna lite och schemat i huvudet är igen på plats!

torsdag jobba 14-20 hem till L & B (trogna grannar!)
fredag jobba 13-20 handla inför lördagens kalas!
lördag ENGLA 5ÅR! tårtbakning+kalaskalaskalas
söndag ledig! jag och engla till kim och fota bebismage ♥
måndag jobba 13-20
tisdag jobba 9.45-16 GOTLAND - 8 dagar!


det är mycket semester just nu, haha. några strö jobbdagar här, lite ledigt här osv men den här gotlands veckan är minsista "planerad" semester .. sen kommer det säkerligen bli en tur till kolmården och lite mindre utflyter men semestersemester har jag ju haft nu känns det som :) och vilket grymt väder det varit! håller tummar o tår att gotland kommer bli helt fantastiskt med fint väder, roliga loppisar och mysiga utlykter!


Kommentarer
freja

hahahaha.. vi jobbar oxå med englas "skvallerbytta"-beteende här hemma! det är himla mycket "vega håller i fjärrkontrollen" "vega har klättrat upp i eran säng!" ..antar att det är åldern? hon vill vara lite stor och lixom berätta vad andra gör? tss..



2010-07-01 20:00:22 http://stocktownstories.blogg.se/
Josefine, Blåeld

Jag ska till Gotland måndag till onsdag, ska bli så kul! : ) Har tyvärr inte hittat boende i Visby under Almedalsveckan så det blir nog tält! : )



Kramar!

2010-07-01 22:06:23 http://blaeld.blogg.se/
Alexandra

På Gotland skiner väl alltid solen? ;)

2010-07-02 08:25:28 http://thesmalltowngirl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback