städdax!

2010-07-27 | 11:11:00


vår lägenhet har verkligen börjat gro igen - känns det som iaf. tvättkorgen börjar dock sina och locket går straxt att få på helt, men resterande är verkligen blä blä. jag kan inte minnas när jag sist drog fram damsugaren eller bytte lakan? jag gör det alltid med jämna mellanrum annars med nu när vi varit borta så mycket så tappar man den där rytmen.

idag har jag och engla bestämt oss för att ha en riktig städ & fixar dag. när jag kom med 'förslaget' så var engla inte sen att haka "jag hjälper dig mamma! men du måste hjälpa mig också .." det brukar iprincip innebära att vi hjälpsåt med hennes rum också börjar hon leka sen och gömma sig för dammsugaren när vi ska sätta igång med resterande .. haha.

todo:
rensa englas garderob
rensa min garderob
dammsuga hela lägenheten
torka alla golv
få undan ännu mer tvätt
gå några vändor till källaren
slänga papper

grundstäda englas rum (golvet är täckt)
byta lakan i allas sängar


så det är väl bara sätta igång och beta av den här lilla listan då? jag ska också kläma in en liten efterättsbakning. vi är bjudna på middag över till linda och björn ikväll och jag tänkt mig att vi skulle göra någon smarrig efterätt. engla tyckte paj .. jag vet inte. vi ska försöka cykla en vända till affären också ..

föresten så kanske någon lite snabbt kan skicka iväg en kommentar med någon grym efterätt? jag har verkligen ingen inspiration till det .. har letat på internet men utan resultat! send it over. nu bör vi kanske sätta igång med listan? hm .. ska bara visa er pix från igår innan, vi körde nämligen grönan - all in!

Kommentarer
Edvinsmamma - Nybliven tvåbarnsmamma ♥

Det var inte en liten lista du har idag. Här har allt kommit efter också, när man har en vaken bebis så sitter man och ammar och ammar...när han sover så roar med en liten Edvin istället ;) Men jag ska skynda mig fram med dammsugaren nu tänkte jag, för snart tror jag bestämt att vi får besök ;)

Kram

2010-07-27 13:04:56 http://edvinsmamma.wordpress.com
amanda

halli hallå! här kommer några klassiker som jag hittade ur "sju sorters kakor" som för övrigt är världens bästa bakbok :) mina favoriter: pavlovatårta med färska bär, fransk chokladtårta, toscakaka, mandelmusslor med vaniljkesella och jordgubbar, sockerkaka i långpanna med röda vinbär :) hör av dig om du vill ha recept. lycka till med städningen. hoppas ni får en fin kväll med era vänner!

2010-07-27 13:44:56 http://bootylicious.devote.se
Anonym

Hur går det? Är det fint i hemmet igen:) Jag jobbar igeeeen:/

2010-07-27 15:22:59
Marlene

Kladdkaka med eller utan dumlekolor i och hallongrädde till. Enkelt och går hem hos de flesta ;) Dessutom så är det grymt gott!

2010-07-27 19:37:12 http://bymarlees.blogg.se/
Frida-FantastiskaMamman

Såna dagar har vi haft nu när vädret INTE varit det bästa....men aldrig något ont som inte har ngt gott med sig..

Känner igen det där med att gömma sig, mina tre hjälper GÄRNA till iaf en liten stund;)

Kramar<3

Alexandra

Sedärja - du fick en massa gjort ju! :) Vad blev det för någon efterrätt? Något gott som du kanske vill dela med dig utav? Kramar

2010-07-27 21:49:48 http://thesmalltowngirl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback