orangeriet

2010-07-19 | 12:31:56

lovely!

jag säger bara orangeriet, vilket jäkla ställe! helt fantastiskt mysigt och så väl placerat så det finns inte. det ligger precis brevid restaurang 'kungsholmen' och är en i raden av melker anderssons succé ställen. det ligger precis vid vattnet med bara en gånggata som skiljer åt. jag och L satt precis (som ni ser) vid kanten igår och blickade ständigt ut över sthlm ♥

sen att man är ute och äter med sin bästa är inte heller helt fel? vi drack smarrigt rosé, åt lantchips, sushi och buffel mozarella. konstigt nog så fick c svänga förbi mcdonalds  påvägen hem iaf, ibland kan jag verkligen hets äta ..

priserna är också helt överkomliga. en sushi tallrik som den som jag beställde, tror den hette 'comboplate', kostar runt 150kr och ja .. mätt kanske inte är rätta ordet, lite mer än apetiser för mig men L blev mätt och slängde över bit till mig också. verkligen ett ställe  som jag rekomenderar (vid solsken och lite blåst,haha)!


orangeriet bar & café


Kommentarer
Carolina

ser helt underbart ut! vi som ska till stockholm på lördag =) alla tips på bra matsätllen mottages :)

2010-07-19 15:40:42 http://acarolinas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback