koppor-kamp

2010-02-21 | 23:10:13
engla sover sen någon timme tillbaka, ikväll har det varit riktigt jobbigt med hennes koppor. hon har gråtit och skrikigt "jag vill inte ha vattkoppor" säkert femtio gånger :( ush jag får ont i magen .. jag avskyr att se den lilla kroppen helt rödflammig av prickarna och hör hur hon jämmrar sig och verkligen lider. det är hemskt!

att ens barn är ordentligt sjukt kan vara en av det värsta sakerna. en fökylning här och där gör inte mycket men när det verkligen är SJUKA så är det inte sällan jag vill hoppa ur min egen kropp och ta över hennes och tabort det onda ifrån henne.

just vattkoppor är väl en sådan sjukdom vi alla i olika skeden behöver genomlida och som många av er har kommenterat så är det bättre ju yngre man är. som vuxen kan man tydligen bli riktigt, riktigt dålig om man åker på vattkoppor. ja, man får vara glad för det lilla.

nu ska jag försöka sova och ladda batterierna inför morgondagen. jag ser framför mig ännu fler kamper om medecinen som engla tok vägrat in i det sista (och den ska tas upp till 6 gånger/dag!) hua! jag hoppas också feber lägger sig något till imorgon, idag har hon svajjat över 39° strecket ..

 


Kommentarer
Elin (Edvinsmamma)

Stackars lilla Engla!

inte roligt med en massa koppor som kliar...hoppas att hon snart blir bättre!



Kram

2010-02-22 06:33:10 http://edvinsmamma.wordpress.com
Elinor - Mamma till Liam & Tigra -

Haha, visst borde jag göra det.. Mitt Photoshop fungerar inte längre bara… Jag får försöka hitta någon som kan hjälpa mig.. hoppas ni får en bra dag och att söta sessan mår bättre.

Kram

2010-02-22 15:57:16 http://ronile.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback