what about the fever?

2010-04-27 | 14:40:06
altså jag förstår inte det är med ungar och feber toppar hit, tre dagars feber dit, ja det finns väl typ en miljon olika varianter med feber inslag som kiddsen kan få ? jag har iaf ingen vidare koll eftersom engla oftas *pepparpeppar* inte är sjuk och när hon är det så handlar det sällan om bara feber utan typ vattkoppor osv.

för ett halv år sen har jag dock för mig att engla hade någon jävligt klurig feber sväng. hon hade feber enbart på kvällskvisten och in på natten men morgonen och dagtid var hon prima. det var måttligt irriterande eftersom det kändes såklart som att hon visst kunde gå på dagis när morgonen kom men aa .. alla vet ju att man ska ha 24h feberfritt.

nu fick iaf engla feber igår eftermiddag, 39' visade tempen på och hon var het som ett element. hon fick säkerkligen över 40'grader när natten smög sig på och under natten fick hon alvedon vid 2 tillfällen då jag upplevede det som att hon bröjade 'feberyra', skit läskigt .. hon liksom gnälde och halv ylade i sömnen ..

men självklart
, när klockan slog prick 7 så vaknade engla och sa "mamma jag hörde något, albin är vaken!" också var hon uppe, jag själv låg klubbad en halvtimme till. när jag tog hennes temp så visade den (och då hade det gått 6 timmar sen senaste alvedonen) 37,2'. whatsup med det?


lite senare på förmiddagen idag så upptäckte jag att engla har som små små prickar på kinderna, övervägande på den vänstra. jag började direkt koppla det till om det hade med den höga tempen under natten att göra, om det kunde vara 'feberprickar?' eller ja värmeutslag? jag har verkligen ingen aning egentligen ..

att nämnas är också att engla vid ett tillfälle igår faktiskt kräktes, ingen jätte avancerad prosidur utan mer "mamma jag månste kräkas" wak! sen var det inte mer med det och engla har ju ätit bra idag och inatt även druckit mängder med vatten. så någon magsjuka är det altså inte ..


så vad sjutton är det för jäkla prickar och skum feber !?
någon som har en liten tanke eller erfarenhet ?
let me know, please.

Kommentarer
Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Edvin har också haft såna febertoppar. Sjuk på kvällen, sover gott på kvällen, vakna feberfri för att börja om proceduren sen när kvällen kommer. Håller med dig om att det är lite "skumt"...men jag tro att det är en "barngrej"? Kan inte kräkningarna också ha med feber att göra?

Hoppas att utslagen ger med sig (ser ut som feberutslag) o att hon kryar på sig!

Kram

lotta

när jag kräks, så kommer alltid dessa likadana prickar med på köpet. vad jag förstått så är de blodsprängningar som kommer upp runt ögonen, på grund av "trycket" som kommer av kräksreflexerna. de har alltid gått bort inom två dagar. och är (hoppeligen för mitt egna skinn också) ofarliga.



hoppas lilltösen kryar på sig snabbt!

2010-04-27 19:53:49
Anna

Krya på dig Engla!

Jag skulle gissa på "feber-prickar" men ingen aning.



Kram kram

2010-04-27 22:02:33 http://anderssonlindstrom.se
Nathalie

Jag tycker att du ska ringa sjukvårdsupplysningen och bara höra vad dem tror att det kan vara. Oftast känns det lite bättre att bara höra att det inte är någon fara och så kanske dem kan komma med lite tips. När jag mått dåligt på olika sätt och vis har jag ringt dit och oftast känns det lite bättre efteråt :)

ina-bina

Vad märkligt att det kan skifta mellan bra och dåligt så där snabbt... Men så är det ju med en del barn i och för sig :/ Jag skulle förresten tippa på att det bara är värmeutslag, jag blir själv rödflammig när jag har feber. Och kräktes hon kanske gjorde för att hon var så varm?



Kram på lilla sjuklingen <3

2010-04-27 23:10:50 http://inabina.blogg.se/
Erika

Sådana där prickar kan man få när man kräks, det är blodkärlen som härjar en ;). Jag får själv sådana när jag kräks och de går bort inom ett par dagar

2010-04-28 10:27:32 http://dumman.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback