kryddor

2010-04-26 | 21:35:51
idag har vi strosat i visby, jag och engla. vi hann med lite små inhandling precis som jag hade planert (och lite som jag inte planerat). vi kilade in en vända på kränku där jag alltid brukar göra ett stop och njuta av lukten av te och örter.

det finns ungefär en miljon sorters te inne på kränku och det gjorde att jag fick beslutsångest och inte kunde bestäma mig. kryddor var dock lite lättare eftersom jag vet vad vi brukar ha här hemma och vad jag tycker om, krusmynta har så otroligt härliga och framförallt goda sammansättningar av olika kryddor.

vi bestämde oss, efter lite dividerande, för örtsalt med vitlök, persilada och hawaiikrydda. den sistanämnda var ett wild card, haha. jag tänkte vi kunde ta och exprimentera med den hemma och se om det kan bli någon god marinad eller god köttkryddning som förpackningen lovar ? who knows .. dock så lät blandning lite speciell, haha ..


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback