framtiden knackar på.

2009-10-13 | 19:58:28
JAG HAR kännt mig väldigt tillsfred med livet idag. Liksom att saker håller på att falla på plats och bilda mönster, ett mönster som jag gillar skarpt. Jag har tillexempel länge funderat på det här med lägenhet och letat som en tok efter något som passar oss men inte funnit något. Nu tror jag att jag funnit rätt och går saker som jag vill så kanske vi står på egna ben efter jul och nyår. Och det känns i ärlighetens namn som ödet, för det var inget jag letade efter och fann utan något som hittade mig. Ni kommer förstå bättre när jag kan berätta mer.

Vad beträffar just jul och nyår så är det finaly spikat. Engla kommer vara med oss på jul och M på nyår (bakvänt från förra året). Vi kommer allihop, jag, Engla och C, fira hos oss med syster och hennes familj och såklart mamma och alla andra. Tror verkligen att det här året kommer få en bra jul tillskillnad från förra året. Då var allt upp och ner och människor betedde sig renutsagt. Det som jag gillar nu är att man börjar bli vuxen, bilda egna traditioner och själv göra julen till vad den blir. Som liten fick man allt serverat och förväntingarna på alla andra var skyhöga. I år har jag förväntningar på mig själv istället, att jag kommer göra julen till något fantastiskt och upplevelserikt, för min dotters skull. Liksom min mamma och pappa gjort för mig i alla år. Nej jag känner ingen press, inte alls.

Nej, nu ska jag och Liza kika på film och äta pringles. Engla ska straxt få lämna hello kitty slottet och krypa till kojjs.

Kommentarer
freja

GRATTIS till lägenhet. hoppas verkligen att ni kan få flytta till något eget så snart som möjligt :)

2009-10-13 20:33:52 http://stocktownstories.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback