idag för fyra år sedan fortsättning...

2009-07-03 | 14:39:50
.. när jag väl blev övertalad att ta EDA så kom läkaren in och tröck in den milslånga nålen i min rygg. Det gällde att ligga blixtstilla så den inte hamnade snett. Värkarna gjorde det inte lätt men med en stilla gråt och tårar rinnande längst kinderna så sattes den och det dröjde inte länge förens ett lugn lades sig över mig och salen. Vi tittade alla på hur mina värkar fortsatte att visa toppar på ctgn men nu kände jag dem inte överhuvudtaget.

Jag fick mig någon timmes vila men fick straxt efter midnatt ett ryck och ville upp och gå igen, det kröp i min ben liksom myror hade krupit upp i dem. Upp och med stöd av mamma och J kom jag på fötter. Plötsligt blir jag rädd, värkarna är tillbaka och den här gången känns det annorlunda. Det kändes bokstavligen som att jag skulle skita på mig och jag kände hur jag ville trycka, trycka ut.

Bara någon timme tidigare hade en barnmorska varit inne och konstaterat att jag ännu inte var öppen helt och att det skulle dröja en stund till. Nu var hon tillbaka och ropade på sina kollegor att skynda. Det var dags.

Jag föll tillbaka i sängen och började skrika på J och mamma att massera mina vader, krypandet ville inte ge med sig och jag ville att det skulle massera så händerna vitnade. Allting från och med nu är som ett töcken och jag minns att jag i ett läge fick dra i mig lustgas och började säga saker som "den sjunger för mig" och barnmorskan drog då bryskt ifrån mig masken för att jag inte skulle försvinna bort för långt.

Jag återtog fattningen och efter att tills nu stått på knä vänder jag mig och lägger mig på rygg. Det var dags att krysta och de lilla knyttet i min mage skulle snart få se dagens (nattens i detta fall) ljus. Klockan var nu två på natten den tredje Juli. Nu börjat jag känna hur Engla är påväg att med hjälp av jämna påtryckningar ta sig ut.

"Emily tar sin hand och känner på huvudet, sedan utbrister hon "Kom ut nu älskling, jag längtar efter dig".. Baaah.. då brister det för mig, jag gråter resten av förlossningen, allt är så fantastiskt!"


"Mycket snart kommer en perfekt liten liten Engla upp på Emilys bröst, tårarna sprutar på mig o mamma, men Emily, hon är chockad *skrattar* "Kommer du ifrån min mage?" säger hon.."

Jag var i chock. Var det här den lilla sak som de senaste åtta månaderna befunnit sig i min mage? Hon var helt perfekt, liten och pippinett, en näsa liksom en lite knapp och man kunde inte likna henne med något annat än en docka.

Den 3 Juli klockan 02:19 kom lillan till jorden. De underbaraste och mest fantastiska jag någonsin gjort, jag skulle kunna göra om det, trots de långa timmarna, imorgon igen.





 













 åh.

Kommentarer
juliasbullar

åååååh så fina bilder och charmig text! blir ju nästan tåriz, hah :*

2009-07-03 14:57:33 http://juliasbullar.blogg.se/
ina-bina

Åh, jag blir helt varm i kroppen... Och J's text (antar att den rosa texten är det hon skrivit?) ger mig gåshud!

2009-07-03 15:16:11 http://inabina.blogg.se/
Alexandra

Grattis till lilla tjejen! :) Eller ja, stora nu kanske? Enligt henne själv... ;) Ha en bra helg tjejen! Kramar

Anna

Åhh va fint skrivet och vilka fantastiska bilder!



Kram kram

Johanna UNG 2BARNSMAMMA

Åh herregud...livet är ett mirakel!



Vad otroligt söt hon var/ ÄR!! :D



Kramar

2009-07-03 19:46:22 http://johannajois.blogg.se/
Hanna

jisses vad liten och söt hon va (ÄR!!). =) och vilken bra "berättelse". själv har jag inte fått tummen ur och skriva nån ännu... jag kanske ska ta och härma dig, nu inför neo´s ettårsdag! ^^

2009-07-03 19:59:09 http://hannaofsweden.se
Frida

Jag blir alldeles varm i hjärtat av din berättelse & dina underbara bilder. Jag älskade att vara gravid & föda barn, helt fantastiskt!

Ha nu en mysig helg med ditt lillastora underverk.

Pussar<3

Carro.

ååå så söt!

Jenny

Vilken fin förlossningsberättelse. Man kan verkligen se att det är Engla på fotona!

2009-07-03 20:58:46
evelina

verkligen helt perfekt :) jättesöt är hon

2009-07-03 22:24:45 http://pumms.blogg.se/
Mia

Åh en sån liten docka. Jättesöt.

Tack för att du delar med dig.

Kram

2009-07-03 22:28:45 http://sofielskar.blogspot.com/
sandra

Jag blir skrajj! Men när man ser vilken underbar liten flicka du kämpade för så är det mer än värt det! Jag ska kämpa! :)

2009-07-04 10:47:10 http://alexxandria.blogg.se/
julia

åh, får tårar i ögonen när jag läser, så otroligt sött litet barn! kramisar

engelsson

Du har rätt..hon var ett osedvanligt vackert barn redan som nyfödd..o nu e hon fyra år..otroligt eller hurL

2009-07-04 22:25:33 http://engelsson.blogg.se/
Anniken

Ååå vad du skriver bra. Jag såg hela förlossningen framför mig och eftersom jag funderar på att plugga till barnmorksa kändes det nog lite extra spännande.

Och måste säga att din lilla Engla föddes som en skönhet, vilket vackert barn!

2009-07-06 11:11:30 http://anniken.blogg.se/
Russian Doll

Oj det var en av de sötaste och vackraste bebisarna jag har sett!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback