trött.

2009-12-08 | 09:57:33
JAG SKULLE inte kalla mig själv utvilad och fräsh idag. Kanske inte heller Engla men det är ändå hon som valt att spattsera upp vid halv nio, jag hade kunnat ligga kvar till sen eftermiddag.

Engla kräktes efter att hon druckit några skedar vätskeersättning inatt straxt efter tolv. Efter lite fixandes så somnade vi om och hoppade upp igen mellan halv fyra och sex. Då var hon så otroligt törtstig så vi fick sitta med tesked, avslagen cola och varva med vätskeersättningen, det tog en timme att få i henne 1.2 dl. På något vis så var fröken utvilad vid den här tiden och tyckte ungefär att vi skulle göra morgon medans jag var svimfärdig av trötthet. Det blev toa besök, kika i fönstret, hämta sugrör (går ju inte att dricka utan det heller),dricka och prata.

Tillslut somnade vi om straxt innan sex utan att Engla hade behövt kräkas. Tack för den! Halv nio tyckte Engla att det var dags för det hon tjatat om hela natten lång, en smörgås! Så sen dess har det varit liv i lådan 

Nu har hon tryckt i sig minimala bitar av en rostadsmörgås med smör och fått i sig ett par klunkar blåbärssoppa framför hitta Nemo. Kanske att det redan vänt? Att bacillussken gett sig av? Jag håller tummarna. Jag har iaf ringt dagis och meddelat att hur som haver så kommer Engla vara borta tills nästa måndag.

Nu kaffe och scrambledeggs

Kommentarer
Liza

Tack älskling!

Har hållit tummar och tår för er, hoppas att flingan mår bättre.

Ska jobba från 13 idag hon mådde inte så bra..Så jag hoppas att det blir lite folk. Tar med mig datorn så att jag har något att göra ;)



Loove

2009-12-08 10:35:20 http://entvatankar.blogg.se/
ina-bina

Tack, söta :)



Hoppas att det vänt, hon kanske rent utav fick upp allting igår och inatt när hon spydde så mycket? Jag vet inte hur det känns att ha magsjuka, jag har inte haft det på evigheter, men jag vet hur det är att bli matförgiftad. HUVA! :/



Pussa lite på henne från mig!

2009-12-08 10:49:13 http://inabina.blogg.sen
Jasmine

Ja det hoppas jag med så man får det klart! :)

Va tråkigt att Engla är sjuk men vi får hoppas det är på bättringsväg nu, man ska dock aldrig ropa hej i förskott..tyvärr! Men vi håller tummarna! Ha en bra tisdag! kram

2009-12-08 11:57:40 http://jassenilsson.blogg.se/
Josefine, Blåeld

Håller tummarna för att bacillerna är som bortblåsta nu!

Kram!

2009-12-08 14:22:45 http://blaeld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback