med rosett i håret

2008-11-05 | 20:40:01






Engla min Engla! Glad som jag vet inte vad var hon vid hämtning idag. Jag fick krypa till korset och be om ursäkt för mitt sura beteende imorse dock. Mitt val, hon mindes det nog knappt men mitt samvete gnagde lite lätt. Egentligen ingen stor grej, men jag stod och "åååååh,gggrrade" mig framför henne och hon såg att jag var av och irriterad. Allt pga min sömnbrist (som jag i natt/kväll ska ta igen).

Hemma gjorde jag Englas favvis med stuvad makkisar och stekt falukorv, och vilken klassiker sen. När näsan skulle tvättas och jag ser torkat blod berättade Engla att en pojke på dagis stoppat upp en pinne i henne näsa, hm? Lite förvirrad ringde jag till dagis och ville ha detaljer, jag menar när Engla säger att hon blödit näsblod och allt så vill jag ha informationen! Hatar när kommunikationen brister, även om det nu kanske var en hyffsat liten sak. Engla ska inte behöva komma hem och berätta utan jag vill veta allt när jag hämtar. punkt.

Sova kanske? Hm.. känns lite tidigt.
Liza, lever du? Har du blivit skjuten på gatan av en ligist (sånt händer alltid i Amerika har jag hört)? Berätta allt.

Kommentarer
Petra

Klart man vill veta alla detaljer när man hämtar från dagis särskildt om hon blödigt näsblod fy på dagispersonalen söt hon var i rosettspännet:-)

ina-bina

Irriterande sånt där när fröknarna inte berättar, själv har jag blivit irriterad många gånger när jag får höra av barnet och inte av personalen! Usch!



Men hon är hur gullig som helst i rosett ^^ Är det spännena från H&M eller Cubus? :)

2008-11-05 20:59:58 http://inabina.blogg.se/
Liza

Jaaag lever och mår bra. Resan gick bra, tog ungefär 8½ timma. Men det funkade med lite håkan, filmer och lite sådär.

Nu sitter jag hemma hos J och P och tar igen mig lite.

Vi ska snart gå en sväg till josses skola och sen en sväng på stan. Blir någ rätt lungt ikväll. Det är ju lite konstigt att klockan är halv 10 hemma och halv 4 här.



Älskar dig!!! Vi hörs snart!! Josse hälsar såklart!

2008-11-05 21:32:27
Kerstin

Hej Engla

Vilken fin rosett du har, du ser nästa ut som ett av barnen i Bullerbyn eller kanske Madicken.

Hälsning från

Lizas mamma Kerstin

2008-11-05 21:59:14
ina-bina

Det är Mikael som säger söta saker... Smeknamn och sånt där som vi alltid kallat varandra...

2008-11-05 22:00:13 http://inabina.blogg.se/
elin

världens sötaste lilla flicka.. jösses!

otrevligt med pinnen i näsan. det kunde gått illa :/

2008-11-05 23:08:21 http://elinelversson.blogg.se/
T

Hej. Jag brukar aldrig kommentera bloggar men jag måste få säga att din dotter är en av de vackraste barnen jag sett! Vilken liten ängel. Jag blev glad av din blogg, trots mitt tidigare inlägg om sk "mammabloggar". Din blogg är inte alls en typisk mammablogg, så den åker bland Favoriter:)

VintageRetroPrinsessa

sötis.

Har oxå köpt dessa söta rosetter :0)

2008-11-06 15:01:26 http://bambii.blogg.se/
Clara

vilken söt rosett hon hade :)

2008-11-09 23:39:30 http://sockerslynan.blogg.se/
juliasbullar

men GUD vilken söt dotter du har!!! Herrejösses

2008-11-13 20:00:29 http://juliasbullar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback