Gratis är gott

2008-11-12 | 22:02:37
Ja det må jag säga. Vet inte om det är någon som inte håller med mig? Även om man har massor av pengar, som många stora bloggar har, så går man med i alla möjliga olika sajter där man får gratis grejer skickade till sig från höger och vänster. Fint, men jag som är en fattig lapp då? Jag ska ta mig fan gör ett försök jag med, även fast jag är ett väldigt litet fan av detta och faktiskt har lyckats stå emot länge.

Klicka här och bli medlem, det kostar inget och jag tycker ni kan vara snälla mot mig (som får poäng när ni blir värvda av mig). GratisBio heter sajten och är den första sajten, och tydligen den bästa, som håller på med sånt här tjaffs.

Det enda ni behöver göra är att samla poäng och när ni når en viss nivå så får ni presentkort, som ni själva väljer varifrån ni vill ha, hemskickade till er. Gå in och läs mer.. eller nått, va lite snälla för fan.

Kommentarer
Lina

Äh, jag tycker nog inte att det är nåt fel med att flickor vill va prinsessor och pojkar vill vara "pangpang" gubbar heller. Låt dom göra som dom vill. För konstigt nog så verkar det ligga i flickors natur att gilla dockor och rosa, och pojkar att gilla pangpang och batman.. :)

2008-11-12 22:34:03 http://tesla.blogg.se/
Mattias

Jag kan säga att det INTE ligger i pojkar och flickors natur att gilla rosa respektive blått eller dockor och pangpang. Det är vi vuxna som sätter standarden och inte barnen. Börja ge leksaksbilar till alla flickor på dagis redan från dag 1 så ska du nog se att det är det dom vill leka med senare också.

2008-11-13 09:03:13
emily

Mattias - Tyvärr är det nog inte så enkelt. Engla har fått leka med bilar, bussar, könsneutrala gubbar (i gult och blått)sen hon föddes men endå så vill hon dra på sig prinsesskläder och sova med sin docka. Går nog lite djupare än att ge en flicka en bild och en pojke en dock. Och vad gör det om tjejer gillar dockor och killar pangpang? Stör det dig? Min engla gillar lite av varje men överfallande rosa, dockor och pärlor. Varför inte bara acceptera att vi är olika, flickor/pojkar, Tjejer/killar och kvinnor/män, så kommer det alltid vara.

2008-11-13 10:02:37 http://emslo.blogg.se/
MrsBlue

Emily, du är utmanad till en 7kampare på min blogg



http://martyshome.blogg.se/2008/november/alla-goda-ting-ar7.html

2008-11-13 11:21:12 http://martyshome.blogg.se/
Mattias

Alltså, barn föds inte med tankegångarna att rosa är en tjej-färg och blå en kill-färg. Det är någonting som omgivningen "lär" dem. Ok engla har fått leka med könsneutrala leksaker hemma, men på dagis då? Alla andra flickorna leker med rosa prinsess grejor så är det ju klart att engla också vill leka med sånna saker eftersom att alla andra också gör det.

Och nej det stör mig faktist inte alls att hon gillar rosa och leker med dockor etc etc, men det är helt fel att säga som lina säger, att det ligger i deras natur att gilla rosa/blått. För det gör det inte.

2008-11-13 12:01:01
Josephine S

Hahahaha ojdå! Handlar det om färger här :-) Trevligt... Jag älskar rosa... :-) Men det är inte för att jag är tjej... hihi

2008-11-13 13:09:05
Anonym

klart det inte ligger i barns natur att gilla olika saker. flickor på stenåldern letade inte efter rosa kottar och pojkar på stenåldern började inte grina om dom inte fick en blå sten att leka med.



fact.



klart små tjejer gillar dockor osv. vi vuxna visar ju att det är det som tjejer ska hålla på med. om fler män var pappalediga under längre tider så skulle små killar oxå vilja leka med dockor "eftersom pappa tar hans om bebisen" osv..



självklart utsätter vi vuxna barn för färger, leksaker osv. det ligger inte i generna. hela disskutionern är så korkad.

2008-11-13 13:20:18
Nathalie

Liam har fått leka med dockor haft rosasaker (alla min "Tjej leksaker" men han har ratat dom..Det har bara varit bilar mm som gäller. jag tror visst det ligger nått i att deär inbyggt. iaf på min liam om de inte är de på alla andra barn...haha!

2008-11-13 13:54:57

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback