Back!

2008-07-21 | 21:01:21

Heeej, glad sommar & allt det där!


H
jälp så länge sen det var jag bloggade, eller ja, det var inte ens JAG som bloggade sist.. Anledningen till det alldeles för långa uppehållet är en blandning av trasig dator - internet lös sommarstuga samt - semester vila. De sistnämnda innebar att jag ville slippa känna att jag var tvuungen att blogga hit och dit så då fick det istället bli ett rejält uppehåll för att nu komma igång med vilja och lust igen.


S
å, vad har hänt sedan sist? Jag och Engla for med ilfart till Gotland för idag exakt två veckor sedan. På Gotland väntade pappa m familj. Allt möjligt skoj har hänt men kanske framför allt så är min docka sedan drygt en vecka tillbaka helt torr och blöjfri, hurra för henne!


Sedan -99 har vi haft en sommarstuga/villa/hus på Gotland och det är en årligt återkommande resa som alltid är given. I år kan jag dock inte påstå att det blev mycket till övers för stranden, sol och bad då solen lös med sin frånvaro större delen av veckan. Det blev trots det en halv dag vid Irhe viken samt en hel dag på Kneippbyn med sol och värme. På Kneippbyn besökte vi både Pippiland och Vattenland, Engla var i extas! De andra dagarna mös vi hemma, lekte och kikade film. Hur mysigt som helst!



Bo huset.



Ladan med bar, badtunna, pool och uteplats.



Hönshuset (är beboligt med rum och snart kök), dass och studsmatta.



Våran vy.



Sista kvällen blev de Caribien tema med drinkar, blommor och allt som hör till :)



 

På söndagen förra veckan for jag med färjan över till Öland för att spendera den nästkommande veckan med familjen Axelsson- Schmitt. Veckan blev över förväntan med sol, gott sällskap och en underbar pojkvän. Vi solade, turistade, åt goda middagar och spelade spel, golf & Boul. For hem på Torsdagen då det dåliga vädret började råda.


Under min Ölands veckan så var Engla kvar på Gotland med delar av familjen samt Jossan, David och Nova som då också hade hunnit ansluta sig. Tror veckan blev en succé för plingan som haft lekkamrater 24/7. Imorgon kommer hon hem och jag längtar som en tok.


Har som ni säkert förstår fotat en hel massa mer än vad ni fick se här över. Har faktiskt fotat så mycket så jag ett flertal gånger varit tvungen att tömma kameran i pappas dator. Så ja, som ni förstår så är bilderna kvar på Gotland och kommer väl inte hem förens om några veckor. Ska dock försöka få pappa att bränna dem och skicka hem, vill ha dem!


Imorgon börjar vardagen igen. Jag ska jobba 3 veckor med 2 dagars ledighet. Det är både Indiska Hamngatan, Täby samt ENEA som kallar. Det suger verkligen att behöva jobba eftersom det fina vädret ska komma nu och jag vill som alla andra få ligga på plajjan och mysa med min underbara unge. Jaja, alla måste vi komma tillbaka till verkligheten förr eller senare.. Synd bara att jag fick göra det förr..

Puss min älsklingar, nu kommer det flyta på bättre med inlägg och bild updates. Nu vill ju jag såklart få en lite uppdatering på vad NI har haft för er under det här veckorna!? Släng in en kommentar så jag får lite koll på läget :)

Kärlek.


Kommentarer
Liza

My babys back :D





Kärlek!

2008-07-21 21:05:00 http://entvatankar.blogg.se/
ida

hej! du känner inte mig men jag har också varit på gotland nyligen och vi fick i alla fall 2 soliga stranddagar =)

2008-07-21 21:17:58
Ida

Välkommen tillbaka!

I sommar har jag mest suttit inne pga. vädret här. Men det vart ju inte så illa för jag hittade nämligen din blogg som jag helt har fastnat för. En superblogg! Du är en cool mamma till söta, söta lilla Engla. Hoppas ni får en fortsatt bra sommar!

Hälsningar

Ida

2008-07-22 08:15:12
ina

Du är hemma! Hoppas att du haft det trevligt :) Glömde förövrigt av hela tiden att du inte kunde skriva på ett tag, och kikade in varje dag i alla fall :P

2008-07-22 09:41:28 http://inabina.blogg.se/
Emma

Härligt att du är tillbaka!! =)

2008-07-22 20:42:03 http://emmaasilverberg.blogg.se/
Anna

Kul att du är tillbaka! Jag har också spenderat två veckor på Gotland. Några dagar på Fårö, några i Visby och några i Fröjel. Helt underbart! Ser fram emot fler bilder och inlägg! Ha det bäst!

2008-07-22 22:07:32
Lotta

Välkommen tillbaka får man väl säga, det var först idag jag upptäckte att du var tillbaka =)

Vad mysigt ni verkar ha haft det o vilket härligt ställe ni bodde på på Gotland !!

Visst känns det ledsamt att börja jobba när vädret är så fint ! Själv börjar arbetet på måndag =(

Ha de så jättegott =)

2008-07-25 21:18:02 http://lisenj.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback