Lägesrapport!

2008-04-20 | 17:24:53
Har tok målat hela eftermiddagen medan resten av familjen befunnit sig ute i trädgården. Vill verkligen få klart sängen till början av veckan så E kan 'flytta in' i den :) hon är såå förväntansfull ska ni veta. Kommer och tittar stup i ett och säget till alla att "AKTA min säääng!!" om någon kommer nära (kanske för att jag präntat in att hon får akta så hon inte får färg på sig).

Här är iaf en lägesrapport på hur sängen ser ut förtillfället.

image580image581

Så såg den ut som 'ny' och till höger ser ni tidigare idag.

image582

Just nu ser dem ut såhär. Den bortre är målad 3 gånger och de behövs lite små dutt till. Den främre är målad 1 gång.

image583image584


Måste medge att det kommr bli så jäkla fint! Är verkligen super duper nöjd. Visst att det tar sin tid och det är lite pill, men det är de värt! Sen kommer en liten prinsesskrona komma upp på karmen. Ska kika på panduro om det finns någon chablom, kanske någon som har tips annars på var man kan hitta sådant?

Hej! Puss!

Kommentarer
lisa

Hiss eller diss för sommarens mode?

http://lisaholmqvist.blogg.se/1208705117_hiss_eller_diss.html

2008-04-20 17:28:43 http://lisaholmqvist.blogg.se
Ia Darling

Hej hej!
Har varit hemma hos mor och far tillsammans med tjocka släkten och njutit av solen, därav mitt sena svar.

Vad fin sängen blir! En exakt likadan växasäng hade jag och en av mina lillasystrar som vi delade på när vi var ute på landet som små :) Himla smart uppfinning, den där!

Jag har köpt från Asos två ggr tidigare, och båda gångerna sluppit tull. Vad jag vet tillkommer tull enbart då man beställer från länder utom EU, alltså inte om man beställer från Asos som ligger i Storbritannien. Jag vill minnas att frakt beräknas efter paketets vikt (vilket räknas ut innan man "checkar ut" på sidan). Surfa in på Asos och kolla upp vad frakten kan bli - det borde gå att komma så långt utan att genomföra köpet - så ser du iaf hur pass mkt billigare du kan få skorna än av den där tjejen :)

Hoppas att du och Engla har haft en fin dag i solen.
Kram Ia.

2008-04-20 18:16:21 http://iadarling.blogg.se
Ia Darling

När du nu skriver att furu inte är någon favorit måste jag avslöja att just det träslaget alltid varit min pappas favorit vilket i sin tur betyder att ALLT jag någonsin haft i möbelväg har varit av lackad, trären furu. Som det känns nu skulle jag aldrig tillåta ett lackat eller oljat objekt av furu komma över tröskeln till min lägenhet, så jag förstår till fullo att du målar sängen vit ;)

Här kan du förresten läsa vad blogg-Engla skrivit om Asos och deras frakt, tull osv; http://annamirjamaria.blogg.se/1205821521_lite_svar.html Hon har förövrigt beställt just det paret skor du funderar över att beställa, och skrev såhär i ett tidigare inlägg angående dem "Jag är normalt en 37-37.5 och tog en UK5 och de sitter som en smäck."

Fortsatt trevlig helg på dig med!
Kram.

2008-04-20 19:30:41 http://iadarling.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback