Engla är sjuk! Eller hur..

2008-04-08 | 14:19:27
När jag och Liza satt och åt lunch på Rise så ringer min mobil men jag hann inte svara och får ett meddelande på telefonsvararen.

"Hej, Helena på dagis här. Det är så att Engla är magsjuk, har kräkts massor.. Ja, så du skulle behöva hämta henne.."

Skit också. Men visst, det är så att ha barn så jag bet mig i tungan, ringde jobbet och tog tåget hemmåt. Väl framme så sitter Engla vid bordet och läser böcker med en fröken. Hon får syn på mig och springer och kramas och hoppar. JÄTTE glad och stojjig. Berättar massor om vad hon gjort och dansar till min ringsignal när min mobil ringde. Sjuk? Mmm.. eller hur! Jag är otroligt trött på att bli kallad att hämta en fullt frisk Engla. Det är säkert tredje-fjärde gången nu.

Nu tänker du säkert; Men vadå, hon kräktes ju??
Det är såhär att när Engla va liten så fick hon ha sond pga matproblem. I och med matproblemen och i alla högstagrad sonden, så började Engla kräkas en hel del. Dagligen iprincip. Inga små kräkningar utan här snackar vi KASKADER, flodvågor. Detta har lett till att E har ett otroligt känsligt svalj och kan få kväljningar av att bara ha mat i munnen. Väldigt ofta när hon är hostig och lite slemmig i halsen (vanlig förkylning) så leder också hostningarna till kräkningar för att de retar i svaljet. Kanske låter skumt, men så är det.

Jag har förklarat detta för fröknarna ett flertal gånger och varit tydlig med att man märker snabbt på Es humör om hon är sjuk. Är hon hängig och dan så är det inget snack, då ska hon hem. Men annars kan det lika väl vara henne känsliga halsreflexer.

Jaja, nu sitter vi här och E är nybadad och luktar äpple. Ska kika Bullerbyn och passa på att mysa.

Puss hej

Kommentarer
Mia

Nej fy vad drygt....jobbigt med ett sånt dagis!

2008-04-08 14:29:25 http://mariat80.blogg.se
Pauline

Gud vad jobbigt. Hör hört flera som säger att dagiset ringer och säger att ungarna är sjuka, fast de inte alls är så. Drygt!

Haha. Nej, men när jag var gravid sa min BM att jag skulle laga maten i en sån gryta. Det är ganske inte så att det låssnar hela järnskrov, haha, men små partiklar som ger mer järn till maten. Men äsch, jag tror det är mest skrunt det där med att man inte ska kunna laga mat själv. Det är ju inte dirket så att det har funnits fabriksgjord mat i alla tiomiljoner år.. Äsch.

2008-04-08 16:07:44 http://www.sofiapauline.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback